اخبارارمنستانروسیهقره باغ

قره باغ مهمترین موضوع مذاکرات وزراي خارجه روسيه و ارمنستان

حل و فصل مناقشه قره‌باغ، توسعه روابط دوجانبه و همگرایی اورآسیایی، از جمله پیوستن ارمنستان به اتحاد گمرکی و فضای واحد اقتصادی، مهمترین موضوع مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و ارمنستان است.

به گزارش مركز فرهنگي قفقاز،به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، راه‌های حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی و توسعه روند همگرایی اقتصادی در قلمرو حاکمیت جامعه کشورهای مشترک المنافع، مهمترین موضوعات مذاکرات امروز، دوشنبه “سرگئی لاوروف” و “ادوارد نعلبندیان” وزیران امور خارجه روسیه و ارمنستان در مسکو است.

وزرای خارجه روسیه و ارمنستان همچنین طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه، در عرصه‌های مختلف سیاسی، تجاری-بازرگانی و سرمایه گذاری را بررسی خواهند کرد.

روسیه اصلی ترین شریک خارجی در عرصه اقتصاد ارمنستان محسوب می‌شود. حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور در سال گذشته برای نخستین بار از مرز میلیارد عبور کرده و به رقم یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و میزان سرمایه گذاری روسیه در اقتصادی ارمنستان نیز طی 20 سال گذشته به بالای 3 میلیارد دلار رسیده است.

لاوروف و نعلبندیان مسئله همکاری دو کشور در زمینه انرژی اتمی و همچنین همکاری‌های نظامی را نیز مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است که “شاوارش کوچاریان” معاون وزیر خارجه ارمنستان روز گذشته اعلام کرد که مقامات ایروان تا ماه فوریه تصمیم نهایی خود در مورد ملحق شدن به اتحاد گمرکی 3جانبه (روسیه-بلاروس و قزاقستان) و فضای واحد تجاری را اتخاذ خواهد کرد.

“ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه و “سرژ سرکسیسان” همتای ارمنستانی وی در جریان مذاکرات سوم سپتامبر خود اعلام کردند که ایروان قصد دارد در شکل گیری اتحاد گمرکی اورآسیایی سهیم باشد.

دولت ارمنستان حاضر است همه تعهدات لازم در این زمینه را انجام دهد و برای این منظور یک گروه کارشناسی تشکیل داده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا