آذربایجاناخبارایران

کتاب آموزش زبان فارسی در جمهوری آذربایجان منتشر شد

ˈفارس دیلیˈ عنوان کتاب آموزش زبان فارسی است که از سوی شورای علمی دانشگاه دولتی باکو و با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان برای تدریس در دانشگاهها و همچنین استفاده علاقمندان زبان فارسی در این کشور چاپ و منتشر شده است.

به گزارش مركز فرهنگي قفقاز،کتاب ˈفارس دیلیˈ از سوی پروفسور ˈتهمینه رستم اواˈ استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی باکو به رشته تحریر درآمده و از سوی انتشارات علم و تحصیل شهر باکو در 500 جلد به چاپ رسیده است .
این کتاب در 313 صفحه منتشر شده و شامل 33 مبحث درسی می باشد . در آخر کتاب نیز متون فارسی برای خواندن و همچنین فرهنگ لغات مختصر فارسی – آذری گنجانده شده است.
به گفته ابراهیم نوری ، رایزن فرهنگی سفارت ایران در باکو ، این کتاب به عنوان کتاب دانشگاهی در دانشگاه دولتی باکو و دیگر دانشگاههای جمهوری آذربایجان، کلاس های آموزش زبان و ادبیات فارسی در رایزنی فرهنگی و همچنین دوره های کوتاه مدت زبان آموزی تدریس می شود.
وی افزود : ویژگی بارز این کتاب ، استفاده از احادیث ائمه (ع) و همچنین داستان ها و حکایاتی از شخصیت ها و ادبای بزرگ ایران زمین همچون حافظ، نظامی، عمرخیام و … است.
پروفسور تهمنیه رستم اوا ، استاد دانشگاه دولتی باکو و یکی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان است که آثار زیادی در رابطه با زبان و ادبیات فارسی به قلم وی منتشر شده است.

انتهاي پيام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا