آذربایجاناخباراردبیل

رئیس اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان: مشکلات بازرگانی ایران و آذربایجان برطرف می‌شود

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان گفت: با تداوم دیدارهای جلسات میان مسئولان دو کشور مشکلات موجود در مسیر روابط بازرگانی دو کشور رفع می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقازبه نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اردبیل, حسین پیرموذن در حاشیه مراسم سخنرانی روسای جمهوری ایران و آذربایجان برای بازرگانان دو کشور در مرکز حیدر علی اف باکو اظهار کرد: سفر دکتر روحانی رئیس جمهور به جمهوری آذربایجان به عنوان چهارمین دیدار دو رئیس جمهور ایران و آذربایجان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در ایران نشانگر جدی بودن دو کشور در جهت توسعه روابط است.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان بیان کرد: ایران و آذربایجان با 670 کیلومتر مرز مشترک و با سابقه دیرینه تاریخی و با وجود داشتن دین مشترک بیش از هر ملتی برای توسعه روابط به یکدیگر نزدیک هستند.سرپرست هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی ایران گفت: به دنبال حضور هیئت همراه در باکو یک روز پیش از سفر رئیس جمهور جلساتی میان فعالان اقتصادی دو کشور در جهت رفع موانع توسعه روابط دو کشور انجام شد.

وی افزود: خروج و ورود کالا از حیث نوع و جنس از گمرک بیله سوار و آستارا یکسان سازی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل افزود: باید تمام تلاش خود را مصروف خروج از انحصار گمرکی حاکم بر روابط تجاری دو طرف کنیم.پیرموذن با بیان اینکه,امیدواریم با تحقق این خواسته ها که از مطالبات جدی بخش خصوصی است تصریح کرد: با تداوم دیدارهای جلسات میان مسئولان دو کشور مشکلات موجود در مسیر روابط بازرگانی دو کشور رفع می‌شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد با توسعه روابط حجم مبادلات دو کشور به جایگاهی که شایسته عمق روابط دو کشور است نزدیک شود.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا