آذربایجاناخباراردبیل

قدردانی آیت الله سید حسن عاملی از اجتماعات بزرگ عزاداری در اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های امروز از اجتماعات بزرگ عزاداری در اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان تجلیل و تشکر نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حضرت آیت‌الله عاملی همچنین از اهل سنت عنبران که امسال به‌طور ویژه در عزاداری برای امام حسین (ع) شرکت کردند، تجلیل کرد.

وی بر لزوم اخذ اثر و توشه فرهنگی و اعتقادی و حماسی از حادثه کربلاتأکید کرده و امربه‌معروف و نهی از منکر را ارزشمندترین توشه فرهنگی کربلا دانست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نسخه‌برداری از پهپاد آمریکایی توسط متخصصان ایرانی گفت: هیچ خدمتی به کشور، مثل خدمت علمی نیست و در تاریخ کشورمان تا حال هیچ دولت و سلسله­ای نتوانسته مثل انقلاب اسلامی، به کشور عزیزمان خدمت علمی بکند.

وی افزود: امکان نسخه‌برداری از پهپاد آمریکا، پیام مهمی دارد و آن اینکه هیچ عرصه علمی از دسترس دانشمندان و نوابغ ایران خارج نیست.

وی اقدام ایران به تولید انبوه این پهپاد آمریکایی و کلاً پیشرفت‌های علمی ایران را یک کابوس وحشتناک برای دشمنان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها، به خاطر تصویب منطقه آزاد تجاری در شمال استان، به اهالی استان و مخصوصاً اهالی شمال استان تبریک گفت و همت مدیریت ارشد استان در این خصوص را تحسین نمود.

وی از اینکه در این مصوبه شهرستان گرمی جزو مناطق آزاد قرار داده‌شده تجلیل و آن را قدم بسیار شایسته در رفع محرومیت از این منطقه دانست.

وی همچنیناین مصوبه را نقطه عطفی برای تحولات بزرگ استان دانست و افزود: باید از حالازیرساخت­های این قدم بزرگ شروع گردد. وی در این خصوص از اوضاع ناشایست جاده­های استان و مخصوصاً تلفات هفته گذشته جاده اردبیل –مشکین‌شهر انتقاد نمود.

خطیب جمعه اردبیل در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به چهارمین نامه رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر انقلاب گفت: در عرف سیاسی چنین نامه‌هایی حکایت از نهایت اقتدار دارد.

این مکاتبه نشان می‌دهد که آمریکا به این نتیجه رسیده که ایران قدرت اول و فائق منطقه بوده و تحولات منطقه در دستان جمهوری اسلامی است و آمریکا به‌غیراز ایران به هیچ کشوری در منطقه محتاج نیست.

نامه اوباما به رهبر انقلاب و استمداد از ایران بدون اطلاع به هم‌پیمانان، نشان می‌دهد که از هم‌پیمانان آمریکا در منطقه کاری ساخته نیست و لذا نامه­ی مزبور، اهانت به آن‌هاست و نشان می‌دهد که آمریکا از آنان مأیوس و آن‌ها با این نامه از آمریکا مأیوسو متحیّر هستند.

وی افزود: ما باید قدر این نعمت ممتاز بین‌المللی و عزت جهانی را نیک بدانیم و مقام شهدا و عظمت انقلاب و رهبریت انقلاب را ارج نهیم و به درگاه خداوند شاکر باشیم.

حضرت آیت‌الله عاملی با شاره به مفاد نامه گفت: دادن اطمینان به ایران که آمریکا در منطقه با منافع ایران درگیر نخواهد شد و همچنین دعوت از ایران که به‌طور مشترک با آمریکا با داعش مبارزه کند نشان می‌دهد که ایران به‌تنهایی، تأثیری بالاتر از 60 کشور ائتلاف در منطقه دارد و اینکه این آمریکاست که به ایران احتیاج دارد نه بالعکس. مفاد نامه کاملاً نشان می‌دهد که در رقابت استراتژیک و راهبردی و حساس بین ایران و آمریکا در منطقه، آمریکا قافیه را باخته است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا