به گزارش پایگاه خبری حقایق ققفاز، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را میسازد.
وی با بیان اینکه تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.
امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت 8 هکتار احداث خواهد شد که زمین آن همزمان در حال تملک و آماده سازی است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه ای و افزایش ترانزیت اجرا میشود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر 107 کیلومتری حدود 5 هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی میشود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی – غربی و بالعکس افزایش یابد.