آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومی

گامی دیگر از باکو در راستای ترویج ترک گرایی جعلی/ تصویر

موسسه تاریخ «عباسقلی آقا باکیخانف» آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، کتابی تحت عنوان «روابط سیاسی امپراطوری صفوی آذربایجان با خانات ترکستان» به قلم توفیق نجف لی، دکترای تاریخ و مدیر یکی از شعبات این موسسه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در ادامه سیاست جعل و تحریف تاریخ در جمهوری آذربایجان، موسسه تاریخ «عباسقلی آقا باکیخانف» آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان، کتابی با عنوان «روابط سیاسی امپراطوری صفوی آذربایجان با خانات ترکستان» منتشر کرد.

یعقوب محمود اف ( جاعل مشهور تاریخ در دوره ریاست حیدر و الهام علی اف ) ویراستار علمی این کتاب و ناظران علمی آن فرح حسین و رامیل آقایف هستند.
سایت رسمی موسسه تاریخ عباسقلی آقا باکیخانف آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان در تبلیغ این تحریف گری در تاریخ صفویه و ایران و قرار دادن آن ذیل نام جعلی «امپراطوری آذربایجان» نوشته است: «این تک نگاری به بررسی روابط نظامی – سیاسی دولت آذربایجان صفوی با خانات ترکستان می پردازد. این کتاب اطلاعاتی در مورد علل درگیری صفوی – شیبانی در اوایل قرن شانزدهم، روابط صفوی و شیبانی در زمان شاه اسماعیل اول و جانشینان او، تبادل سفیران بین طرفین و همچنین رویارویی نظامی و نبردهای مهم ارائه می دهد. علاوه بر این، این تک نگاری برای اولین بار با استفاده از منابع اولیه و ادبیات علمی، روابط سیاسی امپراتوری صفوی آذربایجان با خانات ترکستان (بخارا و خیوه) را به طور جامع مورد بررسی قرار داده است. این اثر مطالب واقعی غنی در مورد تاریخ روابط سیاسی امپراتوری صفوی آذربایجان با خانات ترکستان ارائه می دهد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا