آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

برگزاری جشنواره «هفته غذاهای ترکی» در فلسطین اشغالی

در راستای سیاست عادی سازی روابط آنکارا-تل آویو، جشنواره «هفته غذاهای ترکی» در شهر بت‌یام سرزمین های اشغالی به ابتکار اردوغان و همسرش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آناتولی، این رویداد به اصطلاح فرهنگی، ابتکار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و همسرش امینه اردوغان بوده و در چارچوب آن، کارگاه‌های آموزش پخت غذاهای ترکی در خاک فلسطین اشغالی برگزار شد.

آشپزها «لونی تواسی» و «ادل کوهن» که درباره غذاهای سنتی استان غازی‌آنتپ به زبان عبری کتاب منتشر کرده‌ اند، در این کارگاه‌ها دستور پخت این غذاها را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشتند.

«مهمت شکرجی»، کاردار سفارت ترکیه در تل‌آویو طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این جشنواره، هدف از برگزاری این رویداد را کمک به افزایش دوستی و گفت‌وگو میان دو کشور از طریق غذاها اعلام کرد.

«اوی رودیتی گولشرن»، رئیس انجمن ترکیه‌ ای‌ها در سرزمین های اشغالی نیز در سخنانی اظهار داشت: «با چنین رویدادهایی می‌توانیم در بین مردم آشنایی بیشتری ایجاد کنیم. البته آنچه ما را خوشحال می‌کند این است که فرهنگ غذایی خود را به اسرائیلی‌ها معرفی و اطمینان حاصل کنیم افراد بیش‌تری از این کشور (جعلی) برای ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا