آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

دیدار سفیر رژیم صهیونیستی با نماینده مجلس جمهوری آذربایجان

سفیر رژیم صهیونیستی با نماینده مجلس جمهوری آذربایجان دیدار و درباره کمک به درمان جانبازان جنگ قره باغ گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از بخش مطبوعات و روابط عمومی مجلس ملی جمهوری آذربایجان، آزای قلی یف نماینده مجلس ملی با جورج دیک سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

آزای قلی یف در این دیدار گفت: «جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای به توسعه روابط با اسرائیل می دهد و روابط  بین دو کشور در سطح بالایی است. لازم به یاد آوری است  که در کشور ما، در کنار دین اسلام انسان های معتقد به ادیان مختلف وجود دارند.

این نماینده مجلس درباره شرایط ایجاد شده برای یهودیان در جمهوری آذربایجان صحبت کرده و خاطرنشان کرد که کنیسه ها در اینجا مشغول فعالیت هستند.

جورج دیک، سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان گفت که از نظر تاریخی روابط دوستانه ای بین دولت ها و مردم ما وجود دارد و روابط دو کشور در زمینه های مختلف در حال توسعه است. این دیپلمات ضمن تمجید از دستاورد های آذربایجان در سالهای استقلال گفت که آذربایجان از نظر مدارا با سایر ادیان برای کشور های دیگر یک الگو است. وی خاطر نشان كرد كه آذربایجانی ها و یهودیان همیشه در صلح زندگی كرده اند و این مظهر دوستی و برادری است.

سفیر رژیم صهیونیستی همچنین در مورد توسعه روابط در زمینه های اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، انرژی های تجدید پذیر، همکاری در استفاده از فن آوری های جدید و استفاده مفید و کارآمد از منابع آبی صحبت کرد.

در این جلسه پیروزی درخشان آذربایجان در جنگ 44 روزه، بازسازی سرزمین های آزاد شده و کمک رژیم صهیونیستی برای معالجه سربازان مجروح و سایر موارد مورد بحث قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا