آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

پاشینیان: باکو در حال تدارک حمله گسترده به ارمنستان است

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به پیشنهاد جدید رئیس جمهور آذربایجان درباره اختلافات مدعی شد: این ابتکار این است که کل خاک جمهوری ارمنستان متعلق به آذربایجان است و پایتخت ارمنستان یک شهر آذربایجانی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت: جمهوری آذربایجان در حال تدارک یک تجاوز گسترده علیه ارمنستان است.

پاشینیان به نمایندگان آلمانی گفت که ارمنستان و آذربایجان در پراگ به توافق رسیدند که روند تحدید حدود مرز بین دو کشور بر اساس اعلامیه آلماتی باشد. تعجب آور این بود که پس از آن رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که تحدید حدود باید بر اساس نقشه های تاریخی باشد. شاید ابتکار جدید رئیس جمهور آذربایجان بتواند این وضعیت را روشن کند، زیرا اخیراً شاهد ارائه طرح موسوم به “آذربایجان غربی” بودیم و کل ایده این ابتکار این است که کل خاک جمهوری ارمنستان متعلق به آذربایجان است و پایتخت ارمنستان یک شهر آذربایجانی است.

وی افزود: ارزیابی ما این است که همه اینها، مسدود کردن کریدور لاچین و ابتکار موسوم به “آذربایجان غربی”، آمادگی برای تجاوز گسترده به ارمنستان است. از 12 دسامبر، تنها راه ارتباطی قره باغ کوهستانی به ارمنستان – کریدور لاچین – توسط دوستداران محیط زیست آذربایجانی مسدود شده است. ساکنان قره باغ کمبود غذا و سوخت را گزارش کرده اند، در حالی که بیماران بیمارستانی به داروهای ضروری دسترسی ندارند و تنها تعداد انگشت شماری مجاز به انتقال به مراکز مربوطه در ارمنستان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا