آذربایجاناخبار

اراده سیاسی الهام علی اف تعمیق روابط باکو تلاویو است

ژنرال رامیل اسوب اف :وزارت کشور جمهوری آذربایجان با ساختارهای مربوطه در اسراییل روابط حرفه ای دارد و به منظور توسعه روابط میان وزارتخانه های کشور دوطرف ، متن اولیه “توافق نامه همکاری جمهوری آذربایجان و دولت اسراییل در زمینه تامین امنیت اجتماعی و داخلی ” آماده و به طرف مقابل تقدیم شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا، روزهای گذشته رسانه های جمهوری آذربایجان اخبار دیدار عید فطر وزیر کشور رامیل اسوب اف با سفیر رژیم صهیونیستی در باکو را منتشر کردند.
این دیدار البته در سال های گذشته نیز برگزار می شد ولی مواردی که در دیدار امسال عید فطر بین وزیر کشور با سفیر رژیم صهیونیستی مطرح گردید باعث تعجب برخی افکار عمومی گردیده است.
پیش از این مساله اهمیت جمهوری آذربایجان برای اسرائیل بارها و بارها از زبان مسئولین رژیم صهیونیستی به وضوح طرح گردیده است.به عنوان مثال شیمون پرز در جریان سفر چند سال پیش خود به باکو اعلام کرد که جمهوری آذربایجان شیعه و مسلمان، امن ترین کشور برای یهودیان و اتباع رژیم غاصب صهیونیستی می باشد.این بار ولی سفیر تلاویو در باکو با صراحت بیشتری در مورد روابط بین دو کشور صحبت کرده و از پلیس این کشور در مورد ممانعت از برگزاری روز قدس تشکر کرده است.
وزیر کشور جمهوری آذربایجان هم با روابط میان دو کشور را دارای ریشه های عمیق و تاریخی کهن توصیف کرده و گفته است: جمهوری آذربایجان در دنیا به عنوان کشور “چندفرهنگ گرا” شناخته می شود، تمامی ملت ها از جمله یهودیان ، در طول قرون متمادی در فضای تساهل و در شرایط مهربانی و دوستی زندگی کرده اند.
البته ژنرال اسوب اف اشاره ای به فضای خفقان نسبت به اسلامگرایان نکرده و نگفته است که میزان اعتماد و احترام پلیس به بزرگترین و اصلی ترین مذب مردم کشورش یعنی تشیع چه اندازه بوده است.
ژنرال رامیل اوسوب اف همچنین با اشاره به یک موضوع مهم گفته است :”در برقراری روابط میان دو کشور ، حیدرعلی اف و الهام علی اف نقش مهمی ایفاء کرده اند و در نتیجه اراده سیاسی الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان و رهبران دولت اسراییل، این همکاری بیش از پیش تعمیق یافته است.”
در این دیدار همچنین وزیر کشور برای اولین بار گفته است که نیروهای نظامی وزارت کشور و همکاران پلیس جمهوری آذربایجان طی سال ها در دوره های آموزشی در اسراییل شرکت داده شده و مهارت و تخصص خود را بیش از پیش افزایش داده اند.وی گفته است وزارت کشور جمهوری آذربایجان با ساختارهای مربوطه در اسراییل روابط حرفه ای دارد و به منظور توسعه روابط میان وزارتخانه های کشور دوطرف ، متن اولیه «توافق نامه همکاری جمهوری آذربایجان و دولت اسراییل در زمینه تامین امنیت اجتماعی و داخلی » آماده و به طرف مقابل تقدیم شده است.
دان استاو ، سفیر اسراییل در باکو بدر این دیدار از خدمات خاص نیروهای وزارت کشور به مهمانان خارجی به ویژه یهودیان تشکر کرده و گفته است: در دوره ماموریتش در جمهوری آذربایجان برای تعمیق روابط متقابل میان ساختارهای مختلف دو دولت از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا