آذربایجاناخبارروسیهعمومی

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان : گردش تجاری جمهوری آذربایجان و روسیه ۳۰ درصد رشد داشت

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: رشد گردش تجاری میان دو کشور جمهوری آذربایجان و روسیه در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۰٫۶ درصد بود که این روند در ۹ ماه امسال نیز ادامه یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رپورت، شاهین مصطفی اف در پایان «اجلاس کمیسیون بین دولتی جمهوری آذربایجان و روسیه» که با حضور وزیر توسعه اقتصادی روسیه در مسکو برگزار شد، افزود: روابط دو کشور در همه عرصه ها رو به گسترش است.
وی با اشاره به دیدار الهام علی اف و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری آذربایجان و روسیه در ماه سپتامبر امسال ، افزود: در این دیدار ۲۰ سند امضا شد که موجب تحرک در توسعه روابط اقتصادی دو کشور شده است.
«ماکسیم گرشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز ، سال ۲۰۱۸ میلادی را برای روابط روسیه و جمهوری آذربایجان در حوزه های مختلف موفقیت آمیز خواند.
وی مذاکرات با همتای آذربایجانی را ثمر بخش عنوان کرد و گفت : روابط دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی در حوزه های بازرگانی ، سرمایه گذاری و دیگر حوزه ها با موفقیت توسعه یافته است.
وزیر توسعه اقتصادی روسیه تصریح کرد: روسیه و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹ میلادی می توانند در برخی حوزه ها همکاری کنند و در صورت تحقق برنامه ها، روابط دو کشور وارد مرحله جدید می شود.
به گفته وی،گام های مهمی از سوی دو کشور در زمینه همکاری در حوزه های بازرگانی ، حمل و نقل و دارایی برداشته شده است.
در پایان این دیدار یادداشت تفاهم همکاری از سوی وزیران اقتصاد دو کشور امضا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا