آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نماینده ویژه مجمع پارلمانی اروپا در منطقه قفقاز را به موضع گیری یک جانبه متهم کرد

رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان روز دوشنبه به موضع گیری نماینده ویژه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور منطقه قفقاز نسبت به کشورش و دیدار با نمایندگان منطقه تجزیه طلب قره باغ کوهستانی اعتراض کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز «اکتای اسداف» در جلسه امروز ( دوشنبه ) مجلس ملی،سفر اخیر «کریستیان ویگنین» نماینده ویژه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور قفقاز جنوبی به جمهوری آذربایجان را خاطر نشان کرد و گفت: وی در این سفر به منطقه با نمایندگان پارلمان و تشکل های غیر دولتی جمهوری آذربایجان و ارمنستان دیدار خواهد کرد.
رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان افزود: همه اظهارات این مقام اروپایی در باکو دروغ بوده و وی در سفر به ارمنستان پس از دیدار با همه مسوولان این کشور ، با نمایندگان قره باغ کوهستانی نیز پشت میز مذاکرات نشسته است.
اکتای اسد اف با تاکید بر اینکه ما از چنین استانداردهای دوگانه خسته شده ایم ،نماینده مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا را به موضع گیری یک جانبه علیه کشورش متهم کرد.
جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۹۲ میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا و مجمع پارلمانی این سازمان است.
گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک آمریکا ، روسیه و فرانسه از سال ۱۹۹۷ میلادی میانجیگری حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را برعهده دارد ولی تلاش های این گروه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا