آذربایجاناخبارعمومی

موافقت کنگره آمریکا با آغاز فعالیت سفیر جدید این کشور در باکو

کنگره آمریکا پس از نشستی در مورد انتخاب« ایرل لیتزنبرگر » بعنوان سفیر جدید ایالات متحده در جمهوری آذربایجان از سوی ترامپ، با آغاز فعالیت وی در سمت سفیری در باکو  موافقت نمود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آذری،دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۱۸ « ایرل لیتزنبرگر » را به عنوان سفیر جدید آمریکا در باکو معرفی کرده بود.

«ایرل لیتزنبرگر» از ژانویه ۲۰۱۸ مشاور ارشد دفتر امور نظامی – سیاسی وزارت خارجه آمریکا بوده است. به هنگام غیبت معاون اول دستیار وزیرخارجه آمریکا، ایرل لیتزنبرگر ، وظایف او را به عهده داشته است. ایرل لیتزنبرگر پیش تر از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ نیز معاون رییس هیات نمایندگی آمریکا در ناتو بوده است و در سفارتخانه های آمریکا در صربستان و قرقیزستان نیز کار کرده است. از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ معاون نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان بوده است. او در هیات نمایندگی آمریکا در اتحادیه اروپا ، قزاقستان و بلغارستن و الجزایر و کنسول گری آمریکا در شهر مارسی فرانسه نیز کار کرده است. در دفتر وزارت خارجه آمریکا در امور غرب آسیا و دفتر امور نظامی – سیاسی این وزارتخانه کار کرده است. او زبان های فرانسوی، روسی ، بلغاری و صربی – کرواتی را می داند. »

لازم به ذکر است رابرت سکوتا سفیر قبلی ایالات متحده در ماه مارس ماموریت خود را در جمهوری آذربایجان به پایان رسانید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا