آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

واکنش های عناصر سکولار و صهیونیست و نورچی به طرح موضوع ضرورت تشکیل «دولت کریمه اسلامی» در جمهوری آذربایجان

در پی طرح موضوع ضرورت تشکیل "دولت کریمه اسلامی" در جمهوری آذربایجان برای اصلاح امور و رفع مفاسد در این کشور، عناصر و عوامل وابسته به صهیونیسم و جریان نورچی و سکولاریسم واکنش های تندی به این موضوع نشان می دهند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الشاد میری»، عنصر نورچی مشهور در جمهوری آذربایجان در گفتگو با کانال RLC، دینداران و روحانیون این کشور را بخاطر حمایت از مفهوم «دولت کریمه» به جهالت متهم کرده و در عین حال از اینکه اکثریت مردم جمهوری آذربایجان خواهان «دولت کریمه» هستند، ابراز نگرانی نمود.
الشاد میری گفت: « اگر جمهوری آذربایجان خود را به یکی از مذاهب منصوب می داند و آن مذهب نیز در نظرسنجی ها 60 درصد از اهالی کشور را شامل می شود و این 60 درصد نیز از رهبر دینی در ایران یا فلان آیت الله العظمی در عراق تقلید می کنند، طبیعی است که آنها در آینده مفهوم «دولت دینی» را مطالبه خواهند کرد. من امروز با این روند موجود، خطر را احساس می کنم. شاید از خارج، این خطر درک نشود یا کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان نمی خواهد حساسیت ایجاد کند، اما روند موجود به سمتی مثبت جریان ندارد!»
الشاد میری که با شیطنت، درصد جمعیت شیعیان جمهوری آذربایجان را تنها 60 درصد اعلام کرد، ضمن تحریف در مفهوم تقیه نیز گفت: « اگر در آن مذهب تقیه وجود دارد، آنها با دو رویی رفتار خواهند کرد و در فرصتی که قدرت به دستشان بیفتد، برای اجرای خواسته خود تلاش خواهند کرد. آنها امروز دولت اسلامی را با ایران مرتبط می کنند. زیرا، فقط آن الگو را دیده اند. عدم توجه به این خطر، خود خطری جدی تر است. این موضوع، فقط به حکومت جمهوری آذربایجان مربوط نیست، بلکه به دولت و دولتمداری آذربایجان مربوط است.»
الشاد میری همچنین ادعا کرد که در اسلام مفهوم تاسیس دولت وجود ندارد.
این عنصر نورچی گفت: « آخرین پیامبر خدا دولت تاسیس کرد. اما، مگر عمر آن دولت چقدر طول کشید؟»
همچنین عناصر ضداسلام در جمهوری آذربایجان، زنی را آفتابه به دست به مقابل سفارت ایران در باکو فرستادند که با پرتاب آفتابه به سمت سفارت ایران گفت این هم دولت کریمه آنها!
جمشید نوری اف، از تحلیلگران سرشناس در جمهوری آذربایجان نیز گفت من که تاریخ نادری را تا نیمه خوانده ام، هنوز نمی دانم که دولت کریمه چیست؟
عناصر وابسته به صهیونیسم و سکولاریسم و وهابیت و نورچی ها و عوامل آخوندهای درباری در جمهوری آذربایجان همچنین در شبکه های اجتماعی به فحاشی به دینداران حقیقی و نیز تمسخر مطرح کنندگان مفهوم «دولت کریمه» در این کشور پرداخته اند و از سازمان های امنیتی دولت جمهوری آذربایجان درخواست می کنند که مطالبه کنندگان تاسیس دولت کریمه در جمهوری آذربایجان را ریشه کن کنند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا