آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

هشدار اتحادیه اروپا به باکو درباره تجاوز به ارمنستان 

سخنگوی اتحادیه اروپا ضمن هشدار به باکو در خصوص هرگونه تجاوز به ارمنستان گفت: ما در تماس نزدیک با سران ایروان و باکو هستیم و حمایت خود را از حاکمیت و تمامیت ارضی هر دو کشور اعلام می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا  گفت: «اتحادیه اروپا پیام‌های روشنی به جمهوری آذربایجان ارسال کرده وهرگونه نقض تمامیت ارضی ارمنستان غیرقابل قبول است و پیامدهای شدیدی برای باکو خواهد داشت.»

استانو تاکید کرد: اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته از هیچ تلاش دیپلماتیکی برای کمک به دستیابی به یک راه حل قابل قبول دوجانبه برای مناقشه دریغ نکرده است.

وی گفت: «ما در تماس نزدیک با رهبران ارمنستان و جمهوری  آذربایجان بوده ایم و به طور خستگی ناپذیر حمایت خود را از حاکمیت، تمامیت ارضی هر دو کشور و حل و فصل مسائل منحصراً از راه های مسالمت آمیز تکرار کرده ایم. راه های ارتباطی ما همچنان باز است.»

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «ارمنستان ادعای ارضی علیه هیچ کشوری ندارد، اما در عین حال در پی توسعه ارتش بوده و در صورت نیاز از خود دفاع خواهد کرد.»

سیمونیان در پاسخ به سئوالی درباره احتمال وقوع جنگ با جمهوری آذربایجان گفت: «ما قصد حمله به هیچ کشوری و ادعای ارضی علیه هیچ کشوری نداریم.»

بر اساس این گزارش، ارمنستان در حال تقویت ارتش خود با تجهیزات ساخت هند و فرانسه است.

منابع مطلع گزارش کردند که هند در حال ارسال تسلیحات جدید به ارمنستان است. یک مقام ارشد ارمنستان اخیرا از «دهلی نو» بازدید کرده و در این زمینه گفت‌وگوهایی انجام داده است.

باکو در حالی نگران کمک نظامی هند به ارمنستان است که  این کشور با فرانسه نیز توافقنامه همکاری نظامی امضا کرده و بر اساس آن ارمنستان به سامانه‌های راداری و پدافند موشکی پیشرفته ساخت فرانسه مجهز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا