آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

مشارکت جمهوری آذربایجان در رزمایش بزرگ نظامی 5 کشور آسیای میانه و قفقاز

وزیر دفاع قزاقستان از برگزاری رزمایش‌ بزرگ نظامی در سال جاری با مشارکت واحدهای نظامی از کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان در این کشور خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روسلان ژاکسیلیکوف گفت: این رزمایش در راستای حفظ آمادگی دفاعی و نظامی و همچنین تقویت روابط دوستانه بین کشورهای برادر که برای ما بسیار مهم است، برگزار می‌شود.

سپهبد مارات حسین‌اف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قزاقستان نیز گفت: امسال رزمایش‌های گسترده‌ای با حضور پنج کشور در خاک این کشور برگزار می‌شود که در سطح بالایی در حال سازماندهی است.
وی- این رزمایش را مهم و قابل توجه ارزیابی کرد.
او گفت: در سال ۲۰۲۴، بیش از ۷۰ هزار برنامه آمادگی نظامی برنامه‌ریزی شده که مهمترین آنها رزمایش موسوم به «بیرلیستیک» (اتحادیه) است. در رزمایش «بیرلیستیک» نیروی‌های دریایی، هوایی و نیروهای عملیات ویژه فرماندهی منطقه غرب و واحدهای نظامی جمهوی آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان شرکت دارند.

علاوه بر این، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع، در چارچوب جشن یکصدمین سالگرد تولد ژنرال ساگادات نورماگامبتوف (اولین وزیر دفاع این کشور و قهرمان جنگ‌های میهنی) مسابقات کشتی قهرمانی کشور قزاقستان برای اولین بار در بین پرسنل نظامی کشورهای مستقل مشترک المنافع برگزار می‌شود.

زمان دقیق برگزاری رزمایش‌ها و مسابقات ورزشی اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا