آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

نظرسنجی موسسه پیمایش افکار عمومی متروپل در خصوص انتخابات آتی ترکیه

نتایج آخرین نظرسنجی موسسه پیمایش افکار عمومی متروپل در خصوص انتخابات سال آینده ترکیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سون دقیقه، موسسه پیمایش افکار عمومی متروپل نتایج آخرین نظرسنجی خود را منتشر کرد. در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده است «اگر اردوغان، کلیچداراوغلو و دمیرتاش در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، به کدامیک رای می دهید؟». 40.1 درصد اردوغان، 30.2 درصد کلیچداراوغلو و 10.5 درصد نیز دمیرتاش را ترجیح داده اند. میزان قشر مردد 3.3 درصد بود و 0.7 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی هم به این سوال پاسخ نداده اند.

در این میان 97 درصد از انتخاب کنندگان حزب عدالت و توسعه حمایت خود از اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری را بیان کرده اند. 84 درصد از رای دهندگان به حزب حرکت ملی گرا می خواهند اردوغان را مجددا در مقام ریاست جمهوری ببینند. 8.4 درصد نیز حمایت خود از دمیرتاش را بیان کرده اند.
80 درصد از انتخاب کنندگان حزب جمهوری خلق می خواهند رهبر حزب شان را در کرسی ریاست جمهوری ببینند. 9 درصد از آنها نیز از دمیرتاش حمایت کرده اند. 4.6 درصد هم گفته اند که به اردوغان رای خواهند داد. 42درصد از شهروندانی که به حزب سعادت رای می دهند، کلیچداراوغلو را به عنوان رئیس جمهوری ترجیح داده اند. 25.8 درصد نیز گفته اند می خواهند اردوغان را مجدداً در کرسی ریاست جمهوری ببینند. 60.3 درصد از طرفداران حزب خوب اعلام کرده اند که در انتخابات ریاست جمهوری به کلیچداراوغلو رای خواهند داند، 11.8 درصد اردوغان و 9.5 درصد نیز دمیرتاش را ترجیح داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا