آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیفیلم

افزايش قیمت کالا‌ها در جمهوری آذربایجان/ ویدیو

طبق اعلام مسئولان اقتصادی جمهوری آذربایجان، برای کنترل قیمت اقلام مصرفی مردم، صادرات ۳۰ قلم از کالا‌های اساسی و پر مصرف در این کشور ممنوع شد.

الهام، علی اف با اشاره به رشد تورم و افزایش قیمت اقلام مصرفی در این کشور گفت: «میزان تورم در سه ماه اخیر به ۱۸ درصد رسیده است. اما باید این را هم بدانیم که بخشی از این تورم وارداتی است. چرا که افزایش قیمت مواد غذایی و سایر محصولات در دنیا روی قیمت‌های داخلی هم تاثیرگذار است.»

وی افزود: «موضوع اصلی جلوگیری از افزایش مصنوعی قیمت هاست. زیرا در چنین مواقع و شرایط ژئوپلیتیکی عده‌ ای از افراد سعی می‌کنند ضمن سوء استفاده از وضعیت پیش آمده، بدون دلیل قیمت‌ها را افزایش دهند و باید به این موضوع توجه ویژه‌ ای شود.»

در حال حاضر مسئولان اقتصادی این کشور برای کنترل قیمت اقلام مصرفی مردم، صادرات ۳۰ قلم از کالا‌های اساسی و پر مصرف در جمهوری آذربایجان را ممنوع کرده اند.

یادآور می شود، در اولین روز‌های سال جدید میلادی، دولت، قیمت نان را حدود ۳۰ درصد به دلیل تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد جهانی و افزایش تقاضا گران کرد. در سال گذشته میلادی جمهوری آذربایجان حدود یک میلیون تن گندم از روسیه خریداری کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا