آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

حضور رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

پروفسور نعمت ییلدریم، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم، با حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پروفسور نعمت ییلدریم، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم به همراه دو تن از استادان این گروه به عنوان میهمانان نمایشگاه کتاب تهران در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور پیدا کردند.
در این بازدید، وی به علاقه مردم ترکیه به ادبیات ایران و انتشار آثار ادبی کهن فارسی در تیراژ وسیع در کشور ترکیه اشاره و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق به شکل وسیع‌تری رخ بدهد.
وی که ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان ترکی استانبولی را در کارنامه فعالیت خود دارد، همراهی رایزن‌های فرهنگی کشورمان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مترجمان ترکیه‌ ای را نوعی پشتوانه برای گسترش روابط بین دو کشور دانست.
گفتنی است؛ غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش‌های «ادبیات»، «آثار دینی و قرآنی»، «تاریخ، فرهنگ و تمدن»، «علوم انسانی و معارف اسلامی»، «آثار شهید مطهری»، «زندگینامه شهید سلیمانی»، «مقام معظم رهبری»، «گفتمان انقلاب اسلامی» و «امام خمینی و انقلاب اسلامی» آثار خود را به زبان های مختلف دنیا به همت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی در نمایشگاه کتاب تهران در معرض دید عموم قرار داده است.

همچنین، چندین نشست تخصصی و مراسم رونمایی از کتب ترجمه شده به زبان های مختلف زنده دنیا توسط رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور را هم در جدول برنامه‌های خود گنجانده است که طی روزهای مختلف در ایام نمایشگاه برگزار خواهد شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا