آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

نطق تلویزیونی پوتین در آستانه سالگرد جنگ اوکراین

ولادیمیر پوتین در آستانه اولین سالگرد جنگ اوکراین گفت: «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» به منظور حفاظت از منافع روسیه انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه در نطق تلویزیونی خود و در حضور مقام‌های ارشد این کشور درباره «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» توضیحاتی ارائه داد.

رئیس‌ جمهور روسیه یک روز پس از سفر جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا به کی‌یف پایتخت اوکراین، در یک نطق تلویزیونی درباره مواضع مسکو اعلام کرد که «رژیم نازی» و کشورهای عضو ناتو عامل اصلی آغاز جنگ بوده‌ اند و نه روسیه.

نطق تلویزیونی ولادیمیر پوتین در شرایطی انجام شده که بیست و چهارم فوریه 2022 (پنجم اسفند 1400) ولادیمیر پوتین به ارتش این کشور دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» را صادر کرد و درگیری‌ها با دخالت آشکار آمریکا و متحدانش همچنان ادامه دارد.

پوتین در این سخنرانی اعلام کرد که روسیه هر کار مسالمت آمیزی که می‌توانست برای حل معضلات منطقه دونباس انجام داد اما حملات رژیم کی‌یف به مردم دونباس ادامه یافت و جمهوری دونباس از روسیه انتظار داشتند که ما به کمک آنها بیاییم.

رئیس‌ جمهور روسیه با اشاره به مداخلات آشکار آمریکا در امور اوکراین اعلام کرد: کشورهای غربی حتی قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال ارسال سامانه پدافندی بودند.

به گفته پوتین، روسیه قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین آماده گفت‌و‌گو با غرب بود و سالیان متمادی پیشنهاد همکاری جمعی بر روی معماری امنیتی مشترک را ارائه داده بود.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت: «مفاهیم شرافت، اعتماد، نجابت برای (غرب) نیست. آنها عادت کرده‌اند به تمام دنیا تف کنند. معلوم شد که با مردم کشورهای خودشان هم به همین شکل رفتار می‌کنند».

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا