آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

نخست وزیر ارمنستان: لفاظی‌های آذربایجان تمامی ندارد

نخست وزیر ارمنستان با انتقاد از اظهارات اخیر مقام‌های جمهوری آذربایجان گفت: مرزبندی دوره شوروی باید به عنوان نقطه شروع توافق بین باکو و ایروان باشد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری «پان آرمنین»، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در این زمینه گفت: «نیروهای مسلح آذربایجان اردیبهشت سال گذشته به خاک ما حمله کردند و ما به سازمان پیمان امنیت جمعی رجوع کردیم. من بارها در این باره صحبت کرده‌ام و به عنوان نخست وزیر ارمنستان می‌خواهم تاکید کنم این موضوع باید به درستی مورد بحث قرار گیرد. چرا؟ چون لفاظی تهاجمی آذربایجان ادامه دارد، ما باید این موضوع را مورد بحث قرار دهیم، به ویژه با توجه به اینکه ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست کرده و این یک موضوع بسیار اساسی هم برای ما و هم برای سازمان است.»

وی ادامه داد: «پس از تهاجم نیروهای آذربایجانی به خاک ما، اظهارنظرهایی مبنی برعدم وجود مرز مشخص بین ارمنستان و آذربایجان مطرح شد. گفتن حوزه مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی، اگر بگوییم مرزهایی که در طول آن فرآیندهای تعیین حدود و تحدید حدود انجام شده باید در نظر گرفته شود، ممکن است مفهوم حوزه مسئولیت اشتباه گرفته شود، زیرا این سئوال مطرح است که مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی از کجا شروع  و به کجا ختم می‌شود؟»

پاشینیان گفت: « موضع ایروان این است که مرز مشخصی بین ارمنستان و آذربایجان وجود دارد، زیرا در سال ۱۹۹۱، زمانی که کشورهای مشترک المنافع تأاسیس شد، یک توافقنامه بین دولتی امضا شد که به وضوح بیان می‌کند که کشورها متقابلا مرزهای موجود یکدیگر را به رسمیت می شناسند  .این به مرزهای دوره شوروی اشاره دارد و من فکر می‌کنم ما باید این را به عنوان نقطه شروع داشته باشیم. تفسیر مخالف از این وضعیت، به نظر من، اثربخشی  سازمان پیمان امنیت جمعی را کاهش می‌دهد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا