آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا (ع) در گرجستان

به مناسبت میلاد امام رضا (ع) مراسم جشنی از سوی اداره مسلمانان گرجستان، با حمایت و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تفلیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به مناسبت میلاد امام رضا (ع) مراسم جشنی توسط اداره مسلمانان گرجستان و با حمایت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در مسجد امام رضا (ع) حومه شهر مارنئولی (روستای آقاممدلی) با حضور شیخ رامین ایگیدوف رییس اداره مسلمانان گرجستان، نماینده جامعه المصطفی، نماینده مفتی شرق گرجستان در مارنئولی ،مشاور امور مذهبی سفارت جمهوری ترکیه در گرجستان، شخصیت های مذهبی و مردمی و مسلمانان منطقه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، چنگیز کربلایی امام جماعت مسجد، ولادت امام رضا (ع) را به حضار تبریک گفت و سپس رییس اداره مسلمانان گرجستان طی سخنان کوتاهی به بیان فضایل و مناقب هشتمین اختر تابناک آسمان امامت امام رضا (ع) از جمله دانش بیکران و دریای کرم ایشان پرداخت و نمونه هایی از سیره و کلام آن حضرت را برای حاضرین برشمرد و ائمه و اهل بیت (ع) را دارای مقامی مقدس برای بشریت توصیف کرد.

لازم به ذکر است، برخی از افراد شرکت کننده نیز در وصف فضایل امام هشتم شیعیان و اهل بیت (ع) سخنانی ایراد کردند.

در پایان یکی از مداحان اشعاری را قرائت کرد و به مولودی خوانی پرداخت. ضمنا هدایایی نیز به کودکان با نام های علی، رضا، فاطمه و معصومه اهدا شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا