آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

ابراز نگرانی ترکیه از افزایش اسلام ستیزی در اروپا

وزیر خارجه ترکیه در دیدار با همتای فرانسوی خود، نسبت به افزایش نژادپرستی و اسلام ستیزی در اروپا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار با «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه در آنکارا طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: «افزایش نژادپرستی و اسلام ستیزی در اروپا نگران کننده است. انتظار داریم تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت مساجد و انجمن‌های جامعه ترک و مسلمان در این کشور انجام شود.»

وی تاکید کرد: «به ویژه گفتمان‌های منفی برخی سیاستمداران، نگرانی‌ها را نسبت به رشد اسلام ستیزی در آینده افزایش می‌دهد.»

چاووش اوغلو با اشاره به روابط تاریخی ترکیه و فرانسه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت که در دیدار با همتای فرانسوی خود بر ادامه همکاری‌ها در برابر چالش‌های منطقه‌ای و جهانی توافق کردند.

وی تصریح کرد: «در این دیدار مسائل منطقه‌ ای مانند اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ممکن است در همه چیز به اتفاق نظر نرسیم، اما این مانع از گفتگو و همکاری با یکدیگر نمی‌شود. همیشه با گفتگو از اختلاف نظرها کاسته‌ ایم.»

چاووش اوغلو با بیانی اینکه انجام یک سفر در سطح روسای جمهور برای دو کشور مفید خواهد بود، گفت: «امروز رایزنی‌های خود را در مورد آفریقا و دیگر مسائل منطقه‌ ای و در مورد سوریه انجام دادیم.»

وی اظهار داشت: «آرزو دارم ترک‌های مقیم فرانسه با حفظ روابط خود با وطنشان، خود را به بهترین شکل با جامعه فرانسه وفق دهند. فرانسه نیز باید اقداماتی را برای تسهیل و تشویق این امر انجام دهد.»

منبع: آناتولی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا