آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تجاهل یا کج فهمی رسانه های باکو از اعلام حمایت های رسانه ای و دینی ایران از حاج طالع باقرزاده

رسانه های باکو در کج فهمی آشکار، اعلام حمایت های رسانه ای و دینی جمهوری اسلامی ایران از حاج طالع باقرزاده و سایر معترضان به اهانت به مقدسات در جمهوری آذربایجان را ناشی از دشمنی ایران با رژیم صهیونیستی و به اصطلاح غیرقابل پذیرش بودن نتیجه جنگ دوم قره باغ برای ایران، قلمداد کردند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری آپا در تحلیلی تحت عنوان ” ایران چه چیزی را نمی تواند هضم کند؟” با انتشار عکس هایی از به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا در تظاهرات دانشجویان در تهران در حمایت از حاج طالع باقرزاده و و دستانش در زندان، بطوری کاملا بی ربط و بی منطق مدعی شد: ” به نظر می رسد پیروزی بزرگ آذربایجان در جنگ بزرگ میهنی نه تنها ارمنستان، بلکه سایر کشورها از جمله همسایه جنوبی مان ایران را نیز بی خواب کرده است!!”
آپا خبر داده است: « این روزها، گروهی از اشخاص مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تجمع کردند. این راهپیمایی مملو از شعار ضد آذربایجان بود و بار دیگر اتهامات بی اساس را متوجه کشورمان کرد. تظاهرکنندگان طبق روال همیشگی، جمهوری آذربایجان را به همکاری با اسرائیل و باکو را به حمایت از صهیونیسم متهم کردند. »
آپا در واکنش غیرمنطقی و کودکانه به تظاهرات دانشجویان تهرانی و تبریزی افزوده است: « تلاش تظاهرکنندگان و به ویژه سازمان دهندگان آن برای آموزش این موضوع به جمهوری آذربایجان با کدام کشورها رابطه داشته باشد و با کدام کشورها رابطه نداشته باشد، نشان می دهد که آنها توانایی تفکر منطقی را از دست داده اند. برخی از مقامات ایرانی نمی خواهند بفهمند که آذربایجان یک کشور مستقل است و خود انتخاب می کند که با کدام کشور همکاری کند!»
این خبرگزاری جمهوری آذربایجان افزوده است: « در مورد همکاری آذربایجان با اسرائیل نیز باید تاکید کرد که باکو هرگز وجود این همکاری را انکار نکرده است. چرا باید این را بکند؟ روابط آذربایجان و اسرائیل همیشه در سطح بالایی بوده است. ایران نباید نگران این موضوع باشد. زیرا این همکاری همیشه شفاف بوده است. ما برخلاف ایران، به این شکل عمل نکرده ایم که در ظاهر یک طور و در خفا طوری دیگر رفتار کرده باشیم. »
آپا با آلت دست ایران نامیدن بخش های مهمی از مردم جمهوری آذربایجان که به اهانت بازجویان وزارت کشور به مقدسات و بارگاه خداوند متعال اعتراض کرده اند، افزوده است: « ایران باید در نهایت این را درک کند، از اتهامات بی اساس چشم پوشی کند و از تلاش برای بسیج زیردستان خود در جمهوری آذربایجان در مواقع ضروری دست بردارد و به روابط عادی و متقابل سودمند اولویت دهد. تجمع حال به هم زن مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و شعارهای سر داده شده در این تجمع، نمی تواند به روابط دو کشور کمک کند!»
همچنین کانال یوتیوبی “آزاد ایران” جمهوری آذربایجان در واکنشی تصویری به ابراز همبستگی های جاری در ایران با حاج طالع باقرزاده و سایر دینداران جمهوری آذربایجان تاکید کرد: « درد ایران چیست؟ خداوند یا اسراییل؟!!»
این کانال یوتیوبی جمهوری آذربایجان نیز شعارهای ضدصهیونیستی سر داده شده در تظاهرات دانشجویان تهرانی و تبریزی را رد و اینطور القاء کرد که در این تظاهرات باید بجای شعار ضد اسراییل، فقط در مورد موضوع اهانت به خدا صحبت می شد!!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا