آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

مراسم رونمایی از فیلمی در مورد یهودیان کوهستان در باکو

فیلم «اگر اورشلیم را فراموش کنم» به کارگردانی «رُفعت اسد اف» طی مراسمی در پایتخت جمهوری آذربایجان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، مراسم رونمایی از فیلم «اگر اورشلیم را فراموش کنم» به کارگردانی رُفعت اسد اف در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

الشاد علی اف، معاون کمیته دولتی امور دیاسپورا، در این مراسم به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی و پانزدهمین سالگرد انجمن بین المللی اسرائیل و آذربایجان (Aziz) سخنرانی کرد و به شرکت کنندگان تبریک گفت.

یگانه سالمان، رئیس مرکز فرهنگی جمهوری آذربایجان در سازمان Aziz در مورد این فیلم گفت: «این فیلم که توسط Picmus Production و AzIz تهیه شده است، چهارمین فیلم درباره یهودیان کوهستانی ساکن جمهوری آذربایجان است.»

پس از نمایش فیلم، یاکوف آبراموف، رئیس مرکز فرهنگی یهودیان قفقاز در آمریکا، آلیونا بادالووا، رئیس “مرکز رشد کودک راه من”، مهربان نصیب، آذربایجانی مقیم آمریکا و دیگران دیدگاه های خود را در خصوص این فیلم بیان کردند.

در این مراسم اعلام شد که مردم جمهوری آذربایجان همواره بخاطر “تساهل” و تعهد به ارزش‌های “چندفرهنگ گرایانه” متمایز بوده‌ اند و نمایندگان ملت‌ها و مذاهب مختلف همواره در صلح و آرامش در کشور ما زندگی کرده‌ اند. فریده پناه اوا، رئیس جامعه آذربایجانی بریتانیا، پیشنهاد ساخت فیلم مشابهی درباره جمهوری آذربایجان در فلسطین اشغالی را داد.

رفعت اسد اف کارگردان فیلم ” اگر اورشلیم را فراموش کنم” در پایان ضمن تشکر از سخنان محبت آمیز حاضران، درباره رویدادهای جالب زمان فیلمبرداری صحبت کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا