آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

تجلیل روزنامه “جروزالم پست” از سیاست تغییر هویت در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان از انتشار مقاله روزنامه "جروزالم پست" درباره سیاست موفقت آمیز «چندفرهنگ گرایی» در جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، روزنامه “جروزالم پست” در مقاله ای تحت عنوان “میراث یهودیان یمن و آذربایجان” به قلم “آیوب کارا” وزیر امور سایبر و ماهواره رژیم صهیونیستی، نوشت: «در حالی که شعله های یهود ستیزی در دنیا سر برمی آورند، در سایه سیاست “چندفرهنگ گرایی” در جمهوری آذربایجان مناسبات خوبی با یهودیان وجود دارد.»

جروزالم پست افزود: «این سیاست که توسط حیدر علی اف، سیاستمدار برجسته پایه گذاری شد، توسط ادامه دهنده شایسته همان سیاست، رییس جمهور الهام علی اف اجرا می شود.»

به گزارش آذرتاج، این مقاله جروزالم پست خاطرنشان می کند که سیاست تبعیض علیه جوامع یهودی در دموکراسی های پیش روی جهان عمیق تر شده است، اما دولت جمهوری  آذربایجان یارانه های مختلف و سایر حمایت های مالی به شهروندان یهودی خود برای توسعه ملی آنها ارائه می دهد.

در این مقاله تاکید شده است که ساخت کنیسه ها و احیای سایر نهادهای ملی و مذهبی یهودی توسط دولت آذربایجان تامین مالی می شود. آذربایجان همچنین تنها کشوری است که در آنجا کنیسه ها در شب تعطیل نیستند.

همچنین در مقاله جروزالم پست افزوده شده است که یهودیان آذربایجان از نزدیک در جنگ های اول و دوم قره باغ برای حفظ تمامیت ارضی میهن خود شرکت داشتند و قهرمان ملی آذربایجان، «آلبرت آگارونوف»، از لحاظ ملیت یهودی الاصل است و برای  این هدف مقدس به شهادت رسید.

نویسنده جروزالم پست معتقد است که احترام رئیس جمهور الهام علی اف به عنوان رئیس دولت به یهودیان و یهودیت، رویایی برای یهودیان ساکن در کشورهای دیگر است.

ایوب کارا، نویسنده این مقاله و وزیر سایبر و ماهواره رژیم صهیونیستی، با یادآوری اینکه سال گذشته در سفر خود به جمهوری آذربایجان از شهرک “قصبه سرخ” در قبا و همچنین از مناطق آزاد شده قره باغ بازدید کرد، افزوده است: «در سالروز تولد رهبر برزگ (حیدر علی اف)  در 10 می، “مرکز صلح اقتصادی” به همراه “انجمن یهودیان یمن ” همایشی را با عنوان ” تاریخ دو جامعه؛ از یهودیان آذربایجان به یهودیان یمن” برگزار خواهد کرد که در این مراسم تعدادی از چهره های شناخته شده جامعه اسرائیل سخنرانی خواهند کرد.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا