آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیفیلم

استقبال از فیلم و سریال‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان/ ویدیو

پخش فیلم و سریال‌های ایرانی در جمهوری آذربایجان در ایام ماه مبارک رمضان مورد استقبال فراوان مردم این کشور قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، فیلم‌های سینمایی ” کفشهایم کو ” و “شاهزاده روم ” در سینما‌های مهم پایتخت جمهوری آذربایجان روی پرده سینما رفت.

کارشناسان حوزه رسانه در جمهوری آذربایجان دلیل استقبال شبکه‌های تلویزیونی و مردم این کشور از سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی را برخورداری از وقایع اجتماعی برگرفته از بطن جامعه ارزیابی می‌کنند.
در ایام ماه مبارک رمضان سریال دینی- تاریخی حضرت ” یوسف پیامبر ” که سال‌ها پیش توسط شبکه اسپیس جمهوری آذربایجان پخش شده بود، مجددا پخش شد.
ایران و جمهوری آذربایجان در ماه‌های اخیر، در بخش تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی و همکاری‌های رسانه‌ ای تفاهم نامه و یادداشت همکاری امضا کردند.
آقای «روشن محمد اف» رییس شبکه آذری «آذ تی وی» گفت: «چنانکه که می‌دانیم ایران کشوری است که در زمینه اخبار و اطلاعات و هم در زمینه فیلم و بطور کل، در زمینه محصولات تلویزیونی دستاورد‌های مهمی داشته است. بنابر این امضا تفاهم نامه همکاری میان صدا وسیمای این کشور با تلویزیون آذربایجان از لحاظ توسعه رسانه‌ ای هر دو کشور فرصت‌های جدیدی را پیش می‌آورد.»
وی افزود: «هدف ما، استفاده بهینه از شرایط موجود همکاری و روابط متقابل میان دو کشور و توسعه دادن به همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور است.»
تاکید مردم جمهوری آذربایجان به مولفه‌هایی مانند ارزش‌های معنوی، مذهبی و اجتماعی، موجب شده است فیلم و سریال‌های تولید کشورمان با استقبال مخاطبان و هنرمندان در این کشور مواجه شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا