آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

مراسم اهداء جوایز مسابقات مناظره زبان‌های خارجی دانش‌آموزان در ترکیه

در مراسمی با حضور سرپست رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا، جوایز برندگان مسابقات مناظره زبان‌های خارجی در ۱۰ زبان از جمله زبان فارسی بین دانش‌آموزان مدارس امام خطیب سراسر ترکیه اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طی مراسمی جوایز برندگان مسابقات مناظره زبان‌های خارجی در ۱۰ زبان از جمله زبان فارسی میان دانش‌آموزان مدارس امام خطیب سراسر ترکیه در شهر بورسا اهدا شد.

این مراسم با حضور مدیرکل آموزش دینی وزارت آموزش ترکیه و جمعی از مدیران مدارس امام خطیب و نمایندگان فرهنگی کشور‌های مختلف از جمله علیرضا دانش نیا سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

روز قبل از آن مسابقات مناظره زبان‌های خارجی در مرکز کنگره فرهنگی مرینوس آتاتورک شهر بورسا برگزار و بر اساس رای هیئت داوران مدارس برتر در هر زبان مشخص شده بود و طی این مراسم با اهدا جوایز از آن‌ها تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در بخش اهدا جوایز برنامه؛ دانش نیا، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان به صحنه دعوت شده و جوایز و مدال‌های دانش‌آموزان برنده در رشته زبان فارسی را که از مدارس شهر‌های وان و استانبول بودند اهدا کرد.

شایان ذکر است قبل از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و ممنوعیت برگزاری همایش‌ها، این مسابقه فقط در رشته زبان عربی برگزار می‌شد و پس از وقفه‌ای به مدت دو سال و نیم، اولین مسابقه مناظرات زبان خارجی برگزار در ۱۰ زبان زنده دنیا شامل انگلیسی، عربی، اسپانیایی، آلمانی، روسی، چینی، ژاپنی، فرانسوی و فارسی برگزار شد.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا