آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمندان ایرانی مقیم تفلیس

نمایشگاه گروهی نقاشی هنرمندان ایرانی مقیم تفلیس با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در گالری اوپیزاری گرجستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نمایشگاه گروهی نقاشی با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و آموزشگاه هنری سایان با حضور و استقبال هنرمندان ایرانی مقیم گرجستان در گالری اوپیزاری برگزار شد.

در این نمایشگاه تعداد 65 اثر که حاصل تلاش حدود 30 نفر از هنرمندان ایرانیان مقیم بود به معرض نمایش گذاشته شد.

قبادی راد کاردار سفارت ایران در تفلیس در افتتاحیه نمایشگاه ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی و آموزشگاه هنری سایان در برپایی این نمایشگاه بعد از دو سال و حضور ایرانیان مقیم در کنار یکدیگر اظهار کرد: معرفی فرهنگ و هنر ایرانی نیاز به توضیح ندارد و همگان با آن آشنایی دارند.

وی گفت: هنر زبان مشترک انسانهاست و هنر نقاشی یکی از مهم ترین و پرطرفدار ترین هنرهایی است که در طول سالیان مورد توجه افراد مختلف جامعه قرار گرفته و از آن جهت بیان مفاهیم مهمی در زندگی استفاده شده است.

کاردار سفارت کشورمان ادامه داد با توجه به ظرفیت های هنری ایران و هنرمندان کشورمان امیدواریم که در آینده شاهد برگزاری نمایشگاه مشترک هنرمندان ایرانی و گرجی در دو کشور باشیم.

مهری رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنان کوتاهی گفت: نقاشی یکی از هنرهای پر طرفدار جامعه است. طبق آن چه ما از تاریخچه نقاشی می‌دانیم نقاشی در ابتدا برای ثبت وقایع یا ایجاد ارتباط به کار می‌رفته است اما بعدها نقاشی‌ها تکامل پیدا می‌کنند و ابعاد دیگری پیدا می‌کنند و نقاش با آنچه در ذهن دارد آثار درخشانی خلق می کند.

وی گفت: خانم جعفری با آموزش نقاشی به هنرجویان خود برای همه رده های سنی و با تکنیک های خاص موجب نزدیکی، آشنایی و ارتباط بیشتر ایرانیان مقیم در تفلیس با یکدیگر شده است.

مدیر آموزشگاه هنری سایان با تشکر از همکاری رایزن فرهنگی برای حمایت از برگزاری نمایشگاه و همچنین هنرجویان، اظهار کرد: این آثار بخش کوچکی از خلاقیت ها و استعداد هنری ایرانیان در خارج از کشور است که در آینده شاهد شکوفایی و ارائه آثار بیشتری از هموطنان عزیز خواهیم بود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا