آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

فرستادن یکی از دینداران جمهوری آذربایجان به تیمارستان روانی به جرم افشاگری علیه فساد

غلامحسین ممد اف معاون مسجد شهرک نهرام به دلیل افشاگری علیه فساد مقامات، در درمانگاه بیماران روانی نخجوان بستری شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، غلامحسین ممد اف معاون مسجد شهرک نهرام پس از افشاگری علیه فساد مقامات در قالب امور خیریه، بصورت اجباری در درمانگاه بیماران روانی نخجوان بستری شد.

نزدیکان وی در این باره به «گوندلیک نخجوان» اطلاع دادند. غلامحسین ممد اف گفت که مدتی پیش به دلیل انتقاد از مقامات تهدید به مرگ شده است. وی مدعی شد که پول جمع آوری شده در قالب خیریه توسط مقامات عالی رتبه اختلاس و حقوق کارمندان قطع شده است.

به اذعان نزدیکان غلامحسین ممد اف، وی هیچ گونه بیماری روانی ندارد و نیروهای پلیس ابتدا به مسجد محل کار وی آمده و او را به دفتر برده اند.

آنها افزودند: «یکم مرداد ماه پلیس آمد و او را از جلوی مسجد به شهربانی بابک برد، بهانه ای جور کردند که در مراسم محرم قوانینی را زیر پا گذاشته است، در واقع بهانه ای گرفتند و بردند. از او انتقام گرفتند. او در مطبوعات از مقامات محلی پرسید که به دلیل شکایتش تهدید به مرگ شده است. در آن زمان کاری از دستشان برنمی‌آمد. حالا بهانه‌ ای پیدا کرده‌ اند و دارند این گونه انتقام می‌گیرند. چند روز بعد از بردن او به پلیس متوجه شدیم که او را در یک تیمارستان روانپزشکی می‌گذارند، چرا فردی را که مشکل روحی و روانی ندارد، آنجا می‌گذارند؟ احتمالا پلیس بهانه قانونی برای تشکیل پرونده پیدا نکرده است. می خواهند او را ساکت کنند.»

ریاست پلیس ولسوالی بابک نخواست در این مورد اظهار نظر کند. اگر چه آنها تأیید کردند که غلامحسین ممد اف در درمانگاه بیماری های روانی نخجوان تحت درمان است، اما نخواستند اطلاعات بیشتری ارائه کنند.

اولین موردی نیست که کسانی که نظرات انتقادی خود را ابراز می کنند به یک درمانگاه روانی در نخجوان فرستاده می شوند. در سال 2009، ممد قربان اف تاجر به دلیل شکایت از رشوه در گمرک سادارک به یک درمانگاه روانی فرستاده شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا