آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغ

رییس حزب دموکرات های آزاد جمهوری آذربایجان: بخت آذربایجان در آن بود که پاشینیان پیشنهاد آتش بس پوتین را در 19 اکتبر 2020 نپذیرفت!

صلح الدین اکبر، رییس حزب دموکرات های آزاد جمهوری آذربایجان گفت: « در جنگ دوم قره باغ، بخت جمهوری آذربایجان در آن بود که پاشینیان پیشنهاد آتش بس پوتین را در 19 اکتبر 2020 نپذیرفت! وگرنه نیروهای مسلح روسیه بر وضعیتی که در 19 اکتبر 2020 وجود داشت، حاکم می شدند و خط تماس در آنجا تثبیت می شد و جمهوری آذربایجان بر اراضی خیلی کمتری از آنچه تا 10 نوامبر به دست آورد، حاکم می شد.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، صلح الدین اکبر در گفتگو با “مساوات تی وی” گفت: « نیروهای مسلح روسیه از 25 اکتبر 2020 در مرز جمهوری آذربایجان و در ورودی دالان لاچین مستقر شده و چادرهای خود را در آنجا زده بودند و حتی عکس های استقرارشان در این محل را نیز گرفته و منتشر کرده بودند. روسیه با رضایت جمهوری آذربایجان وارد قره باغ نشده است. بلکه نیروهای روسیه قبل از توافق 10 نوامبر 2020 و با زور وارد قره باغ شده بود و در زمان امضای توافق 10 نوامبر نیروهای روسیه در قره باغ کوهستانی مستقر بودند. فقط شانس ما در این بود که پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، به موقع پیشنهاد پوتین برای آتش بس را نپذیرفت، وگرنه اراضی خیلی کمتری در اختیار جمهوری آذربایجان قرار می گرفت.»
صلح الدین اکبر گفت: « پس از گرفتن شوشا توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در هشتم نوامبر، نیروهای روسیه در خان کندی و اطراف شوشا مستقر شدند و حتی برخی عملیاتها برای بازپس گیری شوشا را نیز هدایت می کردند. جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ بر ارمنستان پیروز شد، اما روسیه ما را متوقف کرد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا