آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

درگیری مجدد ارمنستان و جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان و ارمنستان با متهم کردن یکدیگر به نقض آتش بس از حمله طرف مقابل به مواضع خود خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از شفقنا، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه شب به وقت تهران نیروهای ارمنستان را به تیراندازی به سمت مواضع خود متهم کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در ۱۹ فوریه (شنبه ۳۰ بهمن) در ساعت ۱۵:۴۰ به وقت محلی نیروهای ارمنستان بدون هیچ دلیلی، با استفاده از سلاح‌های سبک به سمت مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه خوجاوند شلیک کردند.»

این وزارتخانه افزود که در نتیجه اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش آذربایجان، طرف ارمنستانی تیراندازی را متوقف کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان نیز از تیراندازی روز جمعه نیروهای جمهوری آذربایجان به منطقه «مارتونی» در قره باغ و منازل این روستا خبر داد. وزارت دفاع ارمنستان از جمهوری آذربایجان خواست تا از انتشار اطلاعات نادرست درباره وضعیتی که به هیچ وجه به ثبات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان کمک نمی‌کند، خودداری کند.

در حالیکه نخست وزیر ارمنستان اخیرا از آمادگی ایروان برای تداوم مذاکره با جمهوری آذربایجان و امضای معاهده صلح با این کشور خبر داده، رئیس جمهور آذربایجان با حضور در منطقه «آغدام» در قره باغ گفت: «به قیمت جان شهدای آذربایجانی خون داده‌ایم و اینک «قره باغ» متعلق جمهوری آذربایجان است.»

الهام علی اف افزود: «البته باید بین ارمنستان و آذربایجان توافقنامه صلح امضا شود، این توافقنامه باید بر اساس موازین و اصول حقوقی بین‌المللی و به شرط پذیرش متقابل تمامیت ارضی دو کشور امضا شود. اما مردم آذربایجان هرگز این جنایت را فراموش نخواهند کرد.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا