آذربایجاناخبارقره باغ

بازدید دیدار رییس جمهور آذربایجان از خطوط مقدم جبهه /تصاویر

الهام علی اف رییس جمهوری اذربایجان و مهربان علی اوا همسر رییس جمهوری از شهرستان های ترتر، آقدام و برده واقع در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ دیدار کردند .
رییس جمهوری آذربایجان در ابتدا از یکی از واحد های ارتش مستقر در شهرستان ترتر دیدار و با ستاد این واحد نظامی آشنا شد .
ذاکر حسن اف وزیر دفاع در باره اوضاع جاری در خط مقدم جبهه به رییس جمهوری آذربایجان گزارشی را ارایه کرد.
رییس جمهوری آذربایجان از سربازخانه و غذاخوری این واحد نظامی بازدید و سپس با جمعی از نظامیان دیدار کرد .
الهام علی اف در این دیدار با بحث در باره رویدادهای اخیر در خط مقدم جبهه گفت، کشور اشغالگر ارمنستان همواره وقتی که فشارهای بین المللی به آن افزایش می یابد برای طفره رفتن از روند مذاکرات رژیم آتش بس را نقض می کند و دست به خرابکاری ها می زند.
رییس جمهوری آذربایجان برقراری رژیم آتش بس در پی حوادث اوایل ماه آوریل گذشته را خاطر نشان کرد و گفت: با وجود این که آذربایجان با برقراری رژیم آتش بس موافقت کرده ولی نیروهای ارمنستان شب 27 آوریل گذشته مناطق مسکونی در نزدیکی خط مقدم جبهه را مورد آتش باری قرار دادند.
رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در حال حاضر ارتش آذربایجان در خط مقدم جبهه برتری داشته و مواضع خود را تقویت کرده اند، این موضوع را نتیجه اقدامات دولت در زمینه تقویت قدرت ارتش کشورمان عنوان نمود.
سپس رییس جمهوری آذربایجان و همسر وی از برخی واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر آتش باری نیروهای نظامی ارمنستان در مرکز شهرستان ترتر و نیز در روستانی قاپانلی این شهرستان بازدید و با جمعی از ساکنان این شهرستان دیدار کردند.
در روستای قاپانلی 55 واحد مسکونی از حملات نیروهای نظامی ارمنستان خسارت قابل توجه ای دیده است و 14 واحد مسکونی نیز بطور کامل تخریب شده است.
رییس جمهوری آذربایجان در این سفر همچنین از روستای ماهریزلی شهرستان آقدام دیدار کرد. دیدار از بیمارستان شهر برده از جمله برنامه این سفر رییس جمهوری و همسر وی بود .
در این بیمارستان 3 ساکن روستا های چمنلی و قاراداغلی آقدام که بر اثر حملات نیروهای ارمنستان مجروح شدند ، درمان می شوند. الهام علی اف و مهربان علی اوا از مجروحین عیادت و برای آنها آرزوی شفای عاجل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا