آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

ذوق زدگی نماینده مجلس باکو از آوارگی ارامنه قره باغ

یک نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت: با کنترل حاکمیت جمهوری آدربایجان بر قره باغ، به تدریج ارامنه جدایی طلب این منطقه را ترک خواهند کرد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، المان محمد اف یکی از نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان در برهه ای تاریخی قرار گرفته است و در حال عبور از مرحله مهم تاریخی در دولتمداری خود است!
این نمابنده مجلس جمهوری آذربایجان افزود: جدایی طلبان تسلیم شدند و کم کم از آنجا بیرون خواهند رفت. لانه زهرآگین تجزیه طلبی که 35 سال در خانکندی ریشه دوانده بود، فرو ریخت. آذربایجان حاکمیت خود را بر کل خاک خود بازگردانده است! درانبون و چیلدیران در ساحل رود خاچین بخشی از ناحیه سابق آق دره بوده است. این مناطق که ارتفاعات استراتژیک مهمی هستند، دارای ذخایر معدنی غنی نیز هستند. خانکندی نسبت به آن ارتفاعات در پایین دست قرار گرفته است. ارتفاعات اطراف آن تحت کنترل ارتش ما است. ارتش آذربایجان در تمامی ورودی ها و خروجی های خانکندی ایستاده بود. نیروهای مسلح ما در کرکی جهان، ارمیناوان، مالیبیگلی، قوشچولار، داشکند، روستای مختار، روستای شوشا واقع شده اند که با خانکندی 500 متر فاصله دارند. واقعیت این است که امروز هیچ سرزمینی در قره باغ نیست که تحت کنترل ارتش ما نباشد.
همچنین رسانه های باکو خبر دادند که به درخواست نمایندگان ارامنه ساکن قره باغ که در یولاخ با نمایندگان باکو دیدار کردند، حکومت مرکزی در باکو چند تانکر حامل سوخت به قره باغ از طریق جاده آق دام – خان کندی ارسال کرد و این سوخت به مهدهای کودک و آتش نشانی ها و مراکز درمانی قره باغ داده خواهد شد!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا