آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

استفاده ابزاری باکو از ماجرای حمله به سفارت خود در تهران

برغم تمامی تلاش های تهران برای سوق دادن باکو به عادی سازی روابط و بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، باکو از این موضوع به عنوان اهرم فشار بر تهران برای خودداری از طرح و پیگیری منافع ملی ایران در تحولات جاری نظامی در جوار مرزهای شمال غرب ایران استفاده می کند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، فرید شفی اف (شفیع اف)، مدیر «مرکز بررسی ها و تحلیل مناسبات بین المللی» ریاست جمهوری آذربایجان در خصوص زمان بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: «نشانه های های مثبتی در خصوص بهبود روابط، از طرف ایران وجود دارد. با این حال، وضعیت کلی به روابط آذربایجان-ارمنستان و ارمنستان-ایران بستگی دارد! در روزهای اخیر در پیام هایی که ایران در مورد زنگزور داده است مبنی براینکه تغییرات ژئوپلیتیکی را در منطقه نمی پذیرند، قدری تهدید وجود دارد! بنابراین هرگونه واکنش منفی ایران درباره روابط آذربایجان و ارمنستان، ضربه ای به عادی سازی روابط دوجانبه جمهوری آذربایجان و ایران خواهد بود!»
استفاده باکو از حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به عنوان اهرم فشار بر ایران، در شرایطی است که نتایج اعلام شده توسط دادستانی ایران درباره رسیدگی ها به پرونده یاسین حسین زاده، عامل این تیراندازی نشان می دهد که معلوم نیست در رسیدگی به این پرونده، حرکت های مسئول امنیتی این سفارتخانه ( مامور سازمان امنیت د.ت.خ. جمهوری آذربایجان در سفارت این کشور در تهران) در تحریک و منزجر کردن یاسین حسین زاده تا حد اقدام به تیراندازی در داخل سفارت اساسا یررسی شده است یا نه؟
در همین حال رسانه های باکو سخنان ابراهیم رییسی ، رییس جمهوری اسلامی ایران در رژه آغاز هفته دفاع مقدس مبنی بر تاکید بر تعلق قره باغ به جمهوری آذربایجان و ضرورت تامین حقوق و امنیت ارامنه قره باغ و جلوگیری از تغییرات مرزها را فعلا بدون واکنش منفی به این سخنان منتشر کردند!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا