آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

احتمال تحریم جمهوری آذربایجان از سوی کانادا

وزیر امور خارجه کانادا در جلسه استماعی در پارلمان این کشور تحریم جمهوری آذربایجان به دلیل اوضاع در منطقه قره باغ را محتمل دانست

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا روز چهارشنبه احتمال تحریم جمهوری آذربایجان را بعید ندانست.

وی که در جلسه استماعی در پارلمان کانادا درباره اوضاع در قره باغ صحبت می‌کرد در پاسخ به سوالی در این باره که آیا اوتاوا، تحریم کردن جمهوری آذربایجان را در نظر دارد، پاسخ داد: «همه چیز بر روی میز قرار دارد».

«گری پیترز» سناتور ارشد دموکرات آمریکایی نیز اخیرا پس از سفر به ارمنستان طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «من عمیقا نگران وضعیت وخیم انسانی در قره باغ هستم. این دیدار تأیید کرد که ما باید برای حفاظت از جان ارامنه و جلوگیری از پاکسازی قومی تلاش بیشتری انجام دهیم. افزایش کمک‌ها به مردم ارمنستان حیاتی است و ما باید کمک‌ها به جمهوری آذربایجان را متوقف و تحریم‌های هدفمندی را علیه رژیم علی‌ اف اعمال کنیم».

گری پیترز در دیدار با پاشینیان نیز «نسبت به وضعیت وخیم انسانی در قره باغ ابراز نگرانی و بر ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه مانند غذا، دارو و سایر لوازم ضروری تاکید کرد».

این سناتور آمریکایی و هیات همراهش پیش از دیدار با پاشینیان از بخش‌هایی از مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان شامل استان‌های سیونیک بازدید داشت و «بر حمایت ایالات متحده از تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کرد».

این سناتور ارشد دموکرات بعد از پایان سفر به ارمنستان و بازگشت به آمریکا با انتشار یک بیانیه، خواستار افزایش فعالیت و نقش آفرینی واشنگتن در مسائل مرتبط به ارمنستان و قره باغ شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا