آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

کج فهمی و تحلیل های وارونه تحلیلگران باکو درباره سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران

تحلیل های نامعقول کارشناسان سیاسی باکو از سخنان ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر پافشاری باکو بر کج فهمی عمدی خود در قبال ایران را به نمایش گذاشت!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قابل حسینلی، مشاور رییس جمهوری آذربایجان در زمان حاکمیت حیدر علی اف، طی اظهاراتی مضحک مدعی شد که علت تاکید رییسی بر حفظ حقوق ارامنه قره باغ، نگرانی ایران از افشاء شدن پولشویی و مزارع کشت مواد مخدر ایران در قره باغ است!
ظاهرا قابل حسینلی تصور کرده است که پولشویی به معنای شستن اسکناس در آب است که ایران اسکناس هایش را برده در منطقه منزوی از دنیا مثل قره باغ که هیچ ارتباطی با مراکز مالی و اقتصادی جهان نداشته است، در تشت آب ریخته و شسته است!
همچنین قابل حسینلی از یاد برده است که باکو برغم ادعاهای ۳۰ ساله اش مبنی بر کشت مواد مخدر در قره باغ و هفت شهرستان اطرافش، در سه سال اخیر که این شهرستان ها را در اختیار خود گرفته، هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعاهای قبلی خود به دست نیاورد.
قابل حسینلی افزود: ایران نگران است که ارامنه قره باغ در تحقق این «سناریوها»، مدارکی را به باکو ارایه کنند!
زائور محمد اف، دیگر تحلیلگر باکو نیز گفت: رییسی به پاشینیان شباهت دارد، پاشینیان ارمنستان را از روسیه دور می کند و رییسی و امیرعبدالهیان هم آذربایجان را به اسراییل نزدیک تر می کنند! حال آنکه ایران و آذربایجان زمینه های همکاری زیادی دارند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا