آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیقره باغقره باغ

حیله چندمنظوره صهیونیست ها در مراسم “روز پیروزی” جمهوری آذربایجان!!

مراسمی به مناسبت “روز پیروزی” جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ در شهر “نتانیا” رژیم صهیونیستی در کنار نماد پیروزی سربازان یهودی “ارتش سرخ” برگزار شد! (ارتش سرخ شوروی به علت جنایت 20 ژانویه 1990 در باکو از عوامل و مظاهر جنایت علیه جمهوری آذربایجان محسوب می شود.)

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری آذرتاج با شکوهمند خواندن این مراسم گزارش داد: « این مراسم توسط فعالان “خانه آذربایجان در اسراییل” و نمایندگی “مرکز بین المللی چند فرهنگ گرایی باکو” در اسراییل برگزار شد و جمیله طالب زاده، نماینده سازمان گردشگری دولتی جمهوری آذربایجان در اسراییل نیز در این مراسم حضور یافت. به ابتکار فعالان دیاسپورای آذربایجان، آنار فرج الله اف و آریه گوت، رییس نمایندگی “مرکز بین المللی چند فرهنگ گرایی باکو” در اسراییل، حاضران در این مراسم پیراهن های منقش به شعار ” قراباغ آذربایجان است” و نقشه جمهوری آذربایجان حاوی عکس های شهدای جنگ دوم قره باغ را به تن کرده بودند. در ابتدای این مراسم سرود ملی کشور دوست، اسراییل و جمهوری آذربایجان نواخته شد. سپس حاضران به یاد جان باختگان وطن یک دقیقه سکوت کردند. در ادامه مراسم، آریه گوت، رییس نمایندگی “مرکز بین المللی چند فرهنگ گرایی باکو” در اسراییل و کارشناس امور بین المللی به میهن پرستان آذربایجانی ساکن اسراییل سلام گفت!»
آریه گوت گفت: « امروز در این مراسم در مکانی ویژه، یعنی در کنار “نماد پیروزی” که به سربازان یهودی “ارتش سرخ” تعلق دارد، گرد هم آمده ایم. پدربزرگ من در میان رزمندانی بود که از کیف تا برلین مسیر پیروزی را طی کردند و قهرمان اصیل، استویانوسکی باریس یاکوولویچ نیز در میان آنان بود. این نماد، به همت گرمان زاخاریئو که اصالتا آذربایجانی است و معاون کنگره یهودی روسیه و رییس بنیاد خیریه بین المللی “STMEQI” است، برپا شده است. اتفاقی نیست که امروز ما در کنار این نماد جمع شده ایم و پیروزی بزرگ آذربایجان در جنگ با فاشیسم و وحشی گری ارمنی را جشن می گیریم! عملیات 44 روزه “مشت آهنین” آذربایجان با پیروزی قاطعانه بر اشغالگران ارمنی و تسلیم کامل ارمنستان به پایان رسید و پوچ بودن افسانه “ارتش شکوهمند ارمنی” معلوم شد. برتری نظامی آذربایجان بر ارمنستان به یک باره ایجاد نشده است. طی 17 سال رهبری آذربایجان ظرفیت اقتصادی کشور را تحکیم بخشید و برای سازمان دهی ارتش قدرتمند و نوین تمامی شرایط لازم را فراهم کرد. امروز ارتش قدرتمند و نوین آذربایجان که از نظر فناوری نیرومند است در تحکیم استقلال کشور و تبدیل آن به مرکز مهم ژئوپلتیک منطقه نقش مهمی ایفاء می کند…. در سایه سیاست چندوجهی موفقیت آمیز آذربایجان، مناسبات با دولت اسراییل در راهبرد سیاست خارجی باکو جایگاه ویژه ای دارد.»
سپس اسد فرج اف، شاهد عینی نسل کشی خوجالی و قهرمان جنگ نخست قره باغ سخنرانی کرد.
حافظ رحیم اف، رزمنده جنگ نخست قره باغ نیز گفت: « به نظرم انتخاب این محل ( نماد سربازان یهودی ارتش سرخ در شهر نتانیا ) برای برگزاری مراسم روز پیروزی جمهوری آذربایجان اصلا هم تصادفی نیست. افتخار می کنیم که یکی از قهرمانان ملی جمهوری آذربایجان در جنگ اول قره باغ در مقابل اشغالگران داشناک، آلبرت آگارانوف یهودی بوده است! او یک بار دیگر مردانگی ملت های آذربایجان و یهود را اثبات کرده است.»
در مراسم روز پیروزی آذربایجان در کنار “نماد پیروزی” در شهر نتانیا اسراییل، ترانه های میهنی از جمله ترانه “خاری بلبل” و موسیقی مقامی “بیات شیراز” پخش شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا