آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

کارشناس مسایل منطقه قفقاز: مدعیان تشکیل توران بدانند که وجود توران در گرو وجود ایران است!

حمید ترکی، از فعالان شبکه های اجتماعی و کارشناس مسایل منطقه قفقاز در واکنش به تبلیغات رسانه های ترکیه و جمهوری آذربایجان در خصوص “سازمان دولت های ترک” و ایده “تشکیل دولت توران” نوشت: « به اطلاع کسانی که می گویند «توران تشکیل می شود»، می رساند که وجود توران در گرو وجود ایران است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حمید ترکی در صحفه شخصی خود در فیس بوک نوشت: اگر فردوسی، شاعر شهیر ایرانی تاریخ ایران و توران را در شاهنامه، شاهکار میراث فرهنگی ایران نمی نوشت و توران را همانند ایران مفهوم سازی نمی کرد، امروز از توران خبری نبود. ایران هزاران سال است که در واقعیت حفظ شده و امروز هم پابرجاست! ادامه موجودیت ایران و خلق شاهنامه در ایران موجب شده است که نام توران نیز در این مدت حفظ شود و باقی بماند. الان هم اگر قرار باشد توران تاسیس شود، بازسازی دوباره توران تنها به وجود ایران بستگی دارد. در واقع، موجودیت ایران است که به توران معنا می بخشد. ایران هزاران سال است که در واقع موجودیت دارد و توران را نیز در شاهنامه ایرانی ها حفظ کرده اند و اکنون توران هنوز فقط در شعارها ذکر می شود. پس از اینکه ایران مجددا برتری تاریخی خود را احیاء کند، ممکن است توران را نیز بازسازی کند. همانطور که بسیاری از مردمان ترک زبان نیز زیر بال ایران زندگی می کنند و از نظر فرهنگی توسعه یافته ترین مردمان ترک زبان آنهایی هستند که با ایران مرتبط مانده اند و حامل روح ایران هستند!»
حمید ترکی افزوده است: « بنابراین کسانی که رویای توران را می بینند به ایران نیز نیاز دارند نه اسرائیل! اسرائیل که با همه همسایگان خود دشمنی می کند و فجیع ترین جنایات را علیه همسایگان خود مرتکب می شود، ممکن است در آینده نزدیک وجود نداشته باشد. و ایران به عنوان اولین امپراتوری جهان، امروز نیز تنها کشوری است که موقعیت سیاسی مستقلی دارد و می تواند به تنهایی در مقابل شیاطین کل جهان بایستد! و چون ایران به خدا پناه برده است، به حول و قوه الهی تا روز قیامت وجود خواهد داشت ان شاءالله!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا