آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

 حمله همه جانبه رسانه‌های باکو به فرزند رییس پیشین مجلس جمهوری آذربایجان بخاطر توئیتش در خصوص نسل کشی ارامنه

رسانه‌های باکو حمله همه جانبه ای را علیه ایلکین قنبر فرزند عیسی قنبر، رییس پیشین مجلس جمهوری آذربایجان و از ترک گرایان افراطی و مشهور این کشور بخاطر توئیت وی و آرزو برای تکرار نشدن نسل‌کشی ارامنه ترتیب دادند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رسانه‌های باکو خبر دادند ایلکین قنبر که در کانادا اقامت دارد، در روز 24 آوریل، به‌ مناسبت سالروز نسل‌کشی ارامنه توسط ترک‌های عثمانی نوشته است: «امروز سالروز نسل کشی ارامنه است. هیچ وقت تکرار نشود!»

در مقابل پافشاری سایت تلگراف، خانم آیدا باقروا، مادر ایلکین قنبر و همسر عیسی قنبر از اظهارنظر درباره این توییت فرزندش خودداری کرد و گفت: این یک موضوع تاریخی است!

روزنامه ترک گرای افراطی ینی مساوات نیز به نقل از عیسی قنبر، صاحب پیشین این روزنامه نوشت: نوشته ایلکین قنبر برای من هم غیرمنتظره بود.
عیسی قنبر گفت: فیلمی را که ایلکین و دوستانش در کانادا درباره پادشاهی ارمنستان قدیم ساخته اند، ندیده‌ ام و به همین علت نمی‌توانم درباره‌اش نظر بدهم، اما درباره افکارشان درباره نسل‌کشی ارامنه می‌توانم بگویم که در مسیر نادرستی قرار دارند.
عیسی قنبر ادعا کرد: برای من و تمامی انسان‌های مسئولیت‌ پذیر روشن است که نسل‌کشی ارمنی روی نداده است! اول ارمنی‌ها کشتار کرده‌ اند و بعد هم دولت عثمانی برای برقراری امنیت تصمیماتی را گرفته است و یکی از این تصمیمات نیز مهاجرت دادن (تبعید) ارامنه از آنجا بوده است! نمی‌توان این را نسل‌کشی نامید! لازم است که برای ایلکین و سایر جوانان درباره نسل‌کشی صحبت شود!»

سایت آخار نیز در مطلبی در این خصوص نوشت: «ایلکین قنبر دیگر برای ما یک آشغال است!»
گفتنی است تحت‌تأثیر افکار افراطی و نژادپرستانه ترک گرایی در جمهوری آذربایجان، عادی‌ترین موضوعات از جمله نوشتن یک جمله مثبت در خصوص موضوعات مربوط به ارامنه یا سایر موضوعات ممنوعه، به جنجال‌های بزرگ رسانه‌ای و مباحث دور از نزاکت در رسانه‌های جمهوری آذربایجان تبدیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا