آذربایجاناخبارعمومی

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو: جریان اسلام ستیزی در جمهوری آذربایجان موفقیتی کسب نخواهد کرد

رهبر «جمعیت دینی جمعه» جمهوری آذربایجان تاکید کرد، برغم اینکه همواره در ماه مبارک رمضان جریان اسلام ستیز به بهانه های مختلف در جمهوری آذربایجان فعال می شود و امسال نیز با دستاویز کردن بیماری کرونا فعال شده است، این جریان موفقیتی کسب نخواهد کرد و مردم با خیال راحت روزه داری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت الاسلام حاج ایلقار ابراهیم اوغلو در گفتگوی زنده فیسبوکی با دینداران جمهوری آذربایجان، گزارش اخیر پزشکان متخصص و فوق متخصص به مراجع و مجتهدان در خصوص «همه گیری کرونا و روزه داری» را تشریح کرد و گفت: « در یک مرکز فقهی تحت نظارت مراجع و مجتهدان عالیقدر اسلام و با حضور مشاوران علمی مقام ولایت، نشست کارشناسی پزشکان و صاحبان تخصص های مختلف پزشکی برای ارایه توصیه های لازم به روزه داران در ماه مبارک رمضان در ایام شیوع کرونا، برگزار شده و توصیه های علمی و پزشکی ارایه شده است و روزه داران باید به تمامی توصیه های پزشکان مورد اعتماد و تدابیر بهداشتی لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام روزه داری همانند سایر ایام عمل کنند.»
حجت الاسلام حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با اشاره به سخنان آیت الله سبحانی در رد سخنان کسانی که می خواهند به بهانه شیوع کرونا مانع از روزه داری مردم شوند، گفت: « همه ساله با آمدن ماه مبارک رمضان، موج جدیدی از اسلام ستیزی ایجاد می شود و امسال نیز چنین شده است. بعضا به نام علم و پزشکی، افرادی که هیچ ارتباطی هم با علم و دین ندارند و اساسا به دنبال اسلام هراسی هستند، شبهاتی را مطرح می کنند و امسال نیز چنین خواهد شد. امروزهم می گویند کرونا با ایمنی بدن سر و کار دارد و بهتر است که روزه گرفته نشود! که این ادعا درست نیست و براساس نظر پزشکان مورد اعتماد و متخصص، روزه داری نه تنها ایمنی بدن را تضعیف نمی کند، بلکه روزه ایمنی بدن را تقویت می کند.»
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزود: در نظر مشورتی پزشکان مورد اعتماد به مراجع و مجتهدان توصیه شده است افرادی که بیماری کرونا آنها سپری شده و بهبود یافته اند، ضروری است تا شش هفته پس از اتمام بیماری شان روزه نگیرند و افرادی هم که دارای بیماری زمینه ای هستند و خطر ابتلا به کرونا در آنها زیاد است و نیز افراد بالای 50 سال سن که پزشکان مورد اعتمادشان آنها را از روزه گرفتن منع می کنند، باید احتیاط را رعایت کنند.
رهبر جمعیت دینی جمعه در این برنامه زنده همچنین فواید 12 گانه روزه داری برای بدن و سلامتی انسان را بر شمرد.
حجت الاسلام حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با رد شایعات اسلام ستیزان برای ایجاد تشویش در اذهان علیه روزه داری با سوء استفاده از شیوع بیماری کرونا گفت: « محافل اسلام ستیز امسال با استفاده از وضعیت قرنطینه و فرصت بیشتری که به دست آورده اند، باز هم در ایام ماه مبارک رمضان کار خود را خواهند کرد. برخی ها نیز قدری در پنهانی اسلام ستیزی می کنند و شبهاتی را مطرح می کنند و اینطور القاء می کنند پس چرا این بلا پیش آمده است؟ کسانی که خدا را نمی شناسند و خود را آتئیست ( بی خدا) معرفی می کنند، در واقع تحت این پوشش، یک نوع عقیده خاص خود را به جامعه تلقین و این شبهات را مطرح می کنند. اما، این جریان اسلام ستیز در مقابل دین خدا همواره شکست خورده اند و نتوانستند به نتیجه برسند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا