آذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقاد معاون موسسه مطالعات فلسفی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان از ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران

معاون موسسه مطالعات فلسفی فرهنگستان علوم ملی جمهوری آذربایجان با انتقاد از ادامه تحریم‌های آمریکا علیه دولت و مردم ایران گفت: لغو این تحریم‌های ظالمانه مبارزه تهران با ویروس کرونا را موثرتر خواهد کرد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قابل جمالزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که شیوع کرونا ویروس در جهان تهدید جدی برای جامعه بشری محسوب می شود، افزود: مقابله با این  پدیده خطرناک همکاری و فعالیت هماهنگ شده  همه کشورها و همه انسانهای با  عقل سالم را می طلبد.

وی با اشاره به پیامد های نامطلوب تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم و دولت ایران، گفت: ادامه این سیاست در چنین شرایطی نه تنها علیه دولت بلکه مردم ایران بوده و موجب مرگ انسانها می شود.

جمالزاده با تاکید بر این که همه کشورها در شرایط گسترش کرونا ویروس در جهان در راستای همکاری و هماهنگی فعالیت برای مقابله با این ویروس تلاش می کنند، اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران را غیر قابل قبول خواند و گفت: آمریکا باید به تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه ایران پایان دهد تا از مرگ انسانها بر اثر پی آمدهای این سیاست جلوگیری شود.

وی سیاست های نسنجیده دونالد ترامپ و دوره ریاست جمهوری وی را رسوایی در تاریخ آمریکا خواند و گفت: دولت آمریکا در حال حاضر تامین منافع سیاسی و اقتصادی خود را برتر از آینده و سرنوشت جامعه بشری می داند.

معاون موسسه مطالعات فلسفی فرهنگسستان علوم ملی جمهوری آذربایجان در بخشی از سخنان خود سیاست های دولت آمریکا علیه ایران پس از انقلاب اسلامی را  مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود همه تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران توانست با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور در همه عرصه ها به خودکفایی برسد.

این ایران شناس برجسته جمهوری آذربایجان افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم های آمریکا و همچنین جنگ تحمیلی هشت ساله،  توانست در عرصه های مختلف از جمله علمی دست آوردهای قابل توجهی داشته باشد.

جمالزاده گفت: با توجه به ظرفیت های علمی جمهوری اسلامی ایران و دانشمندان و متخصصین مجرب آن می توان انتظار داشت، ایران بزودی در راستای شکست کرونا ویروس نیز دست آورد مهمی داشته باشد و پیروزی بر این ویروس ناشناخته را به جشن بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا