آذربایجاناخبارعمومی

تاکید علی اف بر رفع آثار منفی ویروس کرونا بر اقتصاد جمهوری آذربایجان

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان پی آمد های منفی کرونا ویروس بر اقتصاد این کشور را اجتناب ناپذیر دانست و خواستار رفع آنها شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وی که در نشست آنلاین هیات دولت جمهوری آذربایجان سخن می گفت با اشاره به تاثیرات منفی شیوع کرونا ویروس به اقتصاد این کشور، از هیات دولت خواستار تجدید نظر و کاهش هزینه هایی شد که در اولویت دولت نمی باشند.

رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر تشدید کنترل ها بر بودجه عمومی این کشور در شرایطی حاضر گفت: باید در ارتباط با هزینه های سرمایه گذاری و جاری نیز تجدید نظر شود.

علی اف با اشاره به این که بعضی اوقات هزینه های جاری واحدها و شرکت های دولتی به طور تصنعی افزایش داده می شود، خواستار توجه بیشتر به این پدیده شد و افزود: در این زمینه باید گام های بیشتری برداشت تا شفافیت لازم صورت گرفته و فقط از این طریق می توان به پایداری اقتصادی و مالی کشور در شرایط کنونی نایل شد.

وی در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر به یافتن منابع جدید درآمدی تاکید کرد و با اشاره به این که هنوز مشخص نیست شرایط مربوط به شیوع کرونا ویروس تا چه مدتی ادامه خواهد داشت، گفت: باید طوری گام برداریم که پایداری اقتصادی در کشور تامین شود.

علی اف همچنین با اشاره به این که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در جمهوری آذرربایجان بر اثر شیوع  کرونا ویروس اشتغال خود را به طور موقت از دست دادند، افزود: دولت پرداخت بخش قابل توجه از حقوق ماهانه این افراد را بر عهده گرفته است.

وی یادآور شد، دولت جمهوری آذربایجان به طور کلی در قالب برنامه فعالیت مقابله با کرونا ویروس ۲.۵ میلیارد منات ( ۱.۷ میلیارد دلار) و علاوه بر آن ۹۷ مییلیون منات (بیش از ۵۰  میلیون دلار) برای خرید تجهیزات پزشکی لازم اختصاص داده است و تا پایان سال جاری اختصاص ۱۵۰ میلیون  منات (بیش از ۹۰  میلیون دلار) دیگر نیز پیش بینی شده است.

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذرربایجان تا به حال یک هزار و ۱۹۷  نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۳۵۱ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 در حال حاضر ۸۳۳ نفر مبتلا به ویروس کررونا در بیمارستان های تخصصی جمهوری آذربایجان تحت درمان هستند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا