آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

جیحون بایرام اف: به توافق با ارمنستان و توقف اقدام نظامی متعهد هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از پایبندی کشورش به توافق سه جانبه با ارمنستان و توقف هرگونه اقدام نظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «باکو به تعهدات خود مطابق با توافقنامه سه جانبه بین جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه در مورد توقف اقدام‌ نظامی عمل می ‌کند و همه اسیران جنگی را به ارمنستان باز خواهد گرداند.»

 «جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دوشنبه این سخنان را در جریان  نشست مطبوعاتی مشترک با «آن لیند» وزیر امور خارجه سوئد که به باکو سفر کرده است، بیان کرد.

بایرام اف تصریح کرد: «نیروهای ارمنستانی که هم اکنون در جمهوری آذربایجان به سر می ‌برند، اسیر جنگی محسوب نمی ‌شوند. اینها افرادی هستند که پس از توقف عملیات نظامی در ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ به طور غیر قانونی از ارمنستان به خاک جمهوری آذربایجان اعزام شدند.»

وی گفت: «آنها مرتکب جنایاتی شده و هم افراد غیر نظامی و هم پرسنل نظامی را کشتند. باکو مطابق قانون، اقدامات تحقیقاتی علیه آنها را انجام می ‌دهد. رعایت توافقنامه سه جانبه برای جلوگیری از حادثه مشابه ضروری است.»

بایرام اف گفت: «مایلم یک بار دیگر در مورد موضوع تبادل اسرای جنگی اظهار نظر کنم. جمهوری آذربایجان طبق اسناد سه ‌جانبه همه اسیران جنگی را به طرف مقابل انتقال داده است. البته شمار آنها بسیار بیشتر از تعداد اسرای جنگی است که ارمنستان به جمهوری آذربایجان تحویل داده است.»

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا