آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

سفر رییس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا به باکو و دیدار با الهام علی اف

رئیس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفر منطقه ‌ای خود با رییس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذر تاج، رییس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفر منطقه ‌ای خود در شهر باکو با الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد.

خبرگزاری رسمی «آذرتاج» اعلام کرد: «الهام علی اف» رییس جمهور آذربایجان در دیدار با «آنه لینده» رییس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا با تاکید بر این که مناقشه قره باغ به تاریخ پیوست و ما باید به آینده فکر کنیم، افزود: «امروز با شما در خصوص کار‌ های آینده تبادل نظر کردیم. ما در حال حاضر بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال را آغاز کرده ایم و کار‌های زیادی باید انجام دهیم.»
وی افزود: «من فکر می ‌کنم، اراده‌ هر دو طرف برای اتمام صفحه‌ جنگ و تمرکز بر آینده آماده است، زیرا بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع از شهر‌ها، روستا‌ها، آثار فرهنگی و تمام زیرساخت ‌ها در مناطق تخریب شده است.»
رییس جمهور آذربایجان اظهار داشت: «مذاکرات در خصوص خطوط حمل و نقل و ارتباطات را در چارچوب توافق ۱۰ نوامبر با ارمنستان آغاز کرده ایم. رفع انسداد از خطوط حمل و نقل و این مذاکرات می‌ تواند نقطه آغازی برای بستن صفحه جنگ برای همیشه باشد. زیرا رفع انسداد از خطوط حمل و نقل می ‌تواند سبب پویایی و رشد منطقه و به نفع همه کشور‌ های منطقه باشد.»
«آنه لینده» رییس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز ضمن ابراز خشنودی از سفر به جمهوری آذربایجان گفت: «وظیفه اصلی من و اولویت ما دفاع از نظام امنیتی اروپا و حمایت از امنیت با شرط رعایت حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون است. ما ظرفیت ‌ها و امکانات خود برای کمک به حل مناقشات را بررسی خواهیم کرد و به همین دلیل حقوق بین الملل، حقوق بشر، قوانین انسان دوستانه، زنان، صلح و امنیت برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا