آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

برگزاری رزمایش بزرگ 10 هزار نفری از سوی جمهوری آذربایجان 

جمهوری آذربایجان یک رزمایش ضد تروریسم با مشارکت هزاران پرسنل و ادوات نظامی از جمله انواع هواپیما و پهپادها برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دیروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور رزمایش گسترده چهار روزه ای تحت عنوان ضد تروریسم را آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، تمرین ‌های نظامی در منطقه ‌ای کوهستانی در حال اجراست و ۱۰ هزار نیرو در آن شرکت کرده اند. در این رزمایش‌ که هدف آن آموزش نیرو ها برای مبارزه با گروه ‌های تروریستی و انجام عملیات ضد تروریسم است، از ۱۰۰ تانک، ۲۰۰ موشک و همچنین ۳۰ فروند هواپیمای نظامی و هواپیمای بدون سرنشین استفاده می ‌شود. این تمرین تا ۱۸ مارس (پنجشنبه ۲۸ اسفند) ادامه دارد.

این در حالی است که ارمنستان، رقیب جمهوری آذربایجان در صدد جبران شکست اخیر خود در نبرد قره باغ برآمده و اعلام کرده به دنبال ساخت پهپاد بومی است. به دنبال برتری نظامی جمهوری آذربایجان بر ارمنستان در نبرد ۴۴ روزه  اخیر و موفقیت یگان پهپادی این کشور بر دشمن، اکنون ارمنستان در پی ساخت پهپاد و آموزش پرسنل لازم در این زمینه است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» ارمنستان برنامه جدیدی را برای تربیت نیرو های لازم در زمینه تولید پهپاد آغاز کرده است. «صدراک وارطانیان» مدیر برنامه ‌های ساخت پهپاد در ارمنستان روز دوشنبه گفت که ۶۵ کارگاه جدید در این زمینه  در سطح کشور تاسیس می ‌شود.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا