آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

الهام علی اف: بازسازی اراضی آزاد شده آغاز شده است

الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در سفر به منطقه فضولی اعلام کرد با وجود گذشت تنها چهار ماه از پایان جنگ، اجرای طرح های بازسازی شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آپا، علی رغم این که دولت جمهوری آذربایجان در مذاکرات با مقامات ایرانی، مشارکت ایران در طرح های باز سازی قره باغ و حتی باز سازی مساجد را منوط به گذشت زمان برای آماده شدن طرح های بازسازی عنوان کرده بود، الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در سفر به منطقه فضولی اعلام کرد برغم گذشت فقط چهار ماه از پایان جنگ، اجرای طرح های بازسازی شروع شده است.
به گزارش کانال یوتیوب خبرگزاری آپا، الهام علی اف روز پنجشنبه در منطقه فضولی گفت: « امروز طرح ساخت جاده فضولی – هادرود را کلنگ زنی می کنم. این نخستین طرح نیست که اجرا می شود. از قبل هم چند طرح در حال اجراست و بازسازی اراضی آزاد شده، آغاز شده است. جاده «ظفر» از فضولی به شوشا در حال احداث است. احداث جاده برده – آغدام نیز به زودی شروع می شود. از هورادیز به زنگیلان هم جاده ساخته می شود. به رغم گذشت فقط چهار ماه از پایان جنگ، بازسازی شروع شده است. دشمن منفور تمامی مناطق مسکونی ما را ویران کرده و تلاش کرده است که رد تاریخ ما را نابود کند اما موفق نشده است. ما به عنوان «ملت قهرمان» و «دولت پیروز» به این اراضی باز گشته ایم.»
پیش تر الهام علی اف اعلام کرده بود که در مناطق باز پس گرفته شده، شهر ها و روستا های هوشمند ساخته خواهند شد.
رسانه های باکو نیز گزارش داده اند طرح های ساخت روستا ها و شهر های هوشمند به شرکت های اسراییلی و یهودیان که در «هوشمند سازی خبره هستند»، محول خواهد شد!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا