آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

جدیدترین شیطنت دولت باکو علیه ایران

جمهوری آذربایجان در چاپ اسکناس جدید خود که به مناسبت یادبود اولین سالگرد جنگ قره‌ باغ منتشر شده از تصویر پل خدا آفرین استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان در اسکناس ۵۰۰ مناتی جدید خود که یادآور اولین سالگرد پیروزی ارتش آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه قره باغ به رهبری الهام علی اف است، از تصویر پل خدا آفرین استفاده کرده است در حالی که این پل به طور مشترک تحت مالکیت ایران و آذربایجان قرار دارد.

پل خداآفرین از سال ۱۳۷۶ ثبت آثار ملی ایران شده و اگر چه مالکیت پل خداآفرین مشترک است اما انتشار تصویر آن بر روی این اسکناس جدید را می توان معنادار دانست.

ایران و جمهوری آذربایجان به تنهایی مالک پل نیستند و هر کشور صاحب نیمی از پل است که در سمت خود قرار دارد، یعنی تعدادی از دهانه‌ های پل در خاک آن کشور و تعدادی از دهانه‌ها در خاک آذربایجان است. با این حال حدودا یکسال گذشته بود که جمهوری آذربایجان پرچم خود را در انتهای پل و در داخل خاک کشور خود نصب کرد.

یادآور می شود که سال گذشته نیز انتشار تصاویر بازدید «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان و همسرش از پل خداآفرین در مرز با ایران خبرساز شد. در این راستا علی‌ اف و همسرش با لباس فُرم نظامی از مناطق آزاد شده از اشغال ارتش ارمنستان در جنگ قره‌ باغ بازدید کردند و همسر علی‌ اف تصاویری از این بازدید از جمله بازدید از پل تاریخی خداآفرین در مرز با ایران را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

منبع: راهبرد معاصر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا