آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

وابسته فرهنگی ایران از دوره‌ های آموزش زبان فارسی شهرداری استانبول بازدید کرد

کوروش مقتدری از دوره‌ های آموزش زبان فارسی مرکز آموزش‌ های شهرداری استانبول در قالب پروژه «ایسمک» بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کوروش مقتدری وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی در استانبول به همراه معراج نیکنام، مدیر آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی استانبول از دوره‌ های آموزش زبان فارسی مرکز آموزش‌ های شهرداری استانبول در قالب پروژه ایسمک بازدید و با زبان‌ آموزان و مدرس این دوره‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

در جریان این بازدید که ارکان دویار، مدیرکل مرکز آموزش‌ های مهارتی شهرداری استانبول نیز حضور داشت، وابسته فرهنگی کشورمان ضمن ارائه توضیحات مختصری درباره فعالیت‌ های بنیاد سعدی به عنوان متولی رسمی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌ زبانان از اهتمام و توجه شهرداری استانبول به منظور دایر کردن دوره‌های آموزش زبان فارسی برای علاقه‌ مندان به فراگیری زبان فارسی در کنار سایر زبان‌ های خارجی تشکر کرد.

در این دیدار، مقرر شد به منظور آشنایی هر چه بیشتر زبان آموزان با فرهنگ گویشوران زبان فارسی و ایران، نشست‌ها و برنامه‌ های فرهنگی با همکاری نمایندگی فرهنگی کشورمان در استانبول در این مرکز برگزار شود.

گفتنی است، تدریس این دوره‌ها بر عهده خانم اسرا بال، از دانش آموختگان مرکز آموزش زبان فارسی استانبول است. منابع و کتاب‌ های آموزشی تألیف شده توسط بنیاد سعدی نیز در این دوره‌ها بنا بر توصیه وابستگی فرهنگی ایران در استانبول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوره‌ های مرکز آموزش‌ های مهارتی و حرفه‌ ای شهرداری استانبول در رشته‌ های مختلف هنری و آموزش زبان‌ های خارجی از جمله آموزش زبان فارسی در مراکز مربوطه برای شهروندان استانبول بصورت رایگان برگزار می‌شود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا