آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تکذیب ادعای جمهوری آذربایجان درباره انتقال تسلیحات به قره باغ از سوی پاشینیان

نخست وزیر ارمنستان مدعی شد، جمهوری آذربایجان به نشر اکاذیب در خصوص انتقال تسلیحات نظامی به قره باغ روی آورده است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نخست وزیر ارمنستان از اقدامات جمهوری آذربایجان در قبال قره باغ انتقاد کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز پنج شنبه اعلام کرد که بیانیه جمهوری آذربایجان در خصوص انتقال تسلیحات ارمنستان به قره باغ ، دروغی تبلیغاتی در راستای تشدید تنش‌ها در منطقه است.

نخست وزیر ارمنستان در این باره افزود که اطلاعات مربوط به محموله‌های نظامی از ارمنستان به قره باغ با هدف زمینه سازی برای تجاوز دیگری مطرح شده است.

پاشینیان در خصوص اظهارات دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر تسلط نیروهای مسلح این کشور بر ارتفاعات و مناطقی ازلاچین در مرز ارمنستان، تاکید کرد که مسیر ارمنستان به قره باغ تغییر کرده است.

نخست وزیر ارمنستان یادآو شد که در اوت سال ۲۰۲۲، مقامات آذربایجان و قره باغ در خصوص افتتاح یک جاده جدید به منظور تغییر مسیر کریدور لاچین موافقت کردند. با این حال از آن جاییکه جاده ارتباطی کریدور لاچین به ارمنستان به طور کامل آماده نبود، یک مسیر موقت راه اندازی شد.

پاشینیان ادامه داد بنا به توافقات صورت گرفته این مسیر باید تا اول آوریل سال جاری بکار گرفته می‌شد، دیروز طرف آذربایجانی در جریان قرار گرفت که طرف ارمنی مسیر جدید را باز کرده و مرزبانان این کشور از آن محافظت خواهند کرد، در نتیجه در موضع ارمنستان در این خصوص تغییری ایجاد نشده است.

تنش‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان برسر گذرگاه «لاچین» است. گذرگاه لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره باغ متصل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا